اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

31 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 31 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی در خوزستان راه اندازی شده که اغلب آنها مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند.

31 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ‌ل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان رضا میرانی اظهار داشت: مراکز کاریابی با هدف شناسایی نیروهای بیکار و مستعد هر منطقه برای معرفی به شرکت‌ها و پروژه‌های مورد نیاز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به گونه ای که هم اینک 31 مرکز دارای مجوز در استان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به فعالیت مراکز کاریابی در استان، ادامه فعالیت مراکزی که در این خصوص ضعیف عمل کرده اند مورد بررسی و تجدید نظر قرار می‌گیرد.

میرانی عنوان کرد: از سال 79 در خوزستان، راه‌اندازی مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌ها شروع شد و در دولت نهم و دهم توسعه پیدا کرد که خوشبختانه تاکنون در خوزستان 31 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی راه اندازی شده که اغلب آنها مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند.

وی افزود: وظیفه اصلی این مراکز شناسایی افراد مستعد بومی در هر منطقه و ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای آنها است که برخی از این مراکز در این مدت فعالیت خوبی داشته‌اند و افراد را به خوبی را برای دست آوردن شغل مورد نیاز راهنمایی کرده‌اند.

معاون تعاون و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی مانند هر بنگاه اقتصادی، در یک بازار رقابتی فعالیت دارند وعدم توجه به قوانین و نیاز مشتری و کوتاهی در انجام وظایف، زمینه عدم موفقیت آنها رافراهم می‌کند.

وی افزود: در همین خصوص به علت پویایی بیشتر مراکز کاریابی در خوزستان، مراکزی که در این مدت نتوانسته‌اند به خوبی فعالیت کنند و نیروی کار را به خوبی به سمت فرصت‌های شغلی هدایت کنند فعالیت‌شان مورد بررسی و ادامه آن مورد تجدید نظر جدی قرار می‌گیرد.

میرانی با بیان اینکه موضوع معافیت بیمه سهم کارفرما در برنامه سوم توسعه تحت عنوان ماده 49 شروع و سپس در بحث ماده 103 در برنامه چهارم دنبال شد، گفت: این آیین‌نامه که به منظور تشویق کارفرما برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور در برنامه پنجم با موضوع بند (و) ماده 80 ابلاغ شده به معافیت بیمه سهم کارفرمایانی می پردازد که نیروهایی مازاد بر نیروی فعال خود جذب کرده اند.

معاون تعاون و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: هدف اصلی ما این است که این مراکز ضمن اینکه بتوانند به افراد جویای کار مشاوره بدهند، یک بانک اطلاعاتی سهل الوصول و قابل دسترس برای توانایی افراد جویای کار داشته باشند.

وی گفت: یکی از مواردی که در بند (و) ماده 80 به منظور حمایت از کاریابی ها آمده این است که کارفرمایان می‌توانند نیروهای مورد نیاز خود را از طریق کاریابی‌ها تامین کنند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول