به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان گزارشی از خدمات مشاورهای پلیس را ارائه داد.
وی با بیان اینکه پلیس برنامهها و فعالیتهای بسیاری را در ارائه خدمات اجتماعی به اقشار جامعه تدارک دیده است، اظهار داشت: ارائه خدمات مشاورهای رونق بخش این خدمات است.
رئیس پلیس گیلان ادامه داد: مردم گیلان با شناخت و درک صحیح از تاثیر عمیق خدمات مشاورهای بر پویایی زندگی فردی و اجتماعی همواره از این خدمات بهرهمند میشوند و حضور آنها در مراکز مشاورهای دلیل این مدعاست.
وی با بیان اینکه مردم بیش از هر زمان دیگر پلیس را به عنوان عنصری مهربان، شریک غم و شادی و یار و یاور در کنار خود احساس میکنند، اذعان کرد: هدف از ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در ناجا، کاهش میزان وقوع جرم در جامعه، کمک به خانوادهها و افراد گرفتار است.
قائدرحمتی افزود: این خدمات تا رده کلانتری با عنوان دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتریها گسترش یافته و توانسته است با کمترین هزینه، بهرهدهی قابل قبولی ارائه دهد.
وی مجموع پروندههای قابل طرح و بررسی در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتریهای استان در سال جاری را مجموعا 3 هزار و 860 مورد عنوان کرد.
قائدرحمتی بیان کرد: از مجموع این پروندهها تعداد 2 هزار و 231 مورد منجر به صلح و سازش شده است.
وی از رشد 20 درصدی پروندههای مصالحه شده در مقایسه با سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امیدواریم در سال آینده پروندههای منجر به سازش از رشد بالاتری برخوردار شوند.
فرمانده انتظامی گیلان مشاوره را ارزانترین راه برای موفقیت و ایجاد یک زندگی آرام دانست و تصریح کرد: مرکز خدمات مشاوره و مددکاری آرامش نیروی انتظامی گیلان هر روزه در شیفت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی شماره تلفنهای 2233969 - 2188086 -0131 را نیز برای ارائه خدمات مشاورهای تلفنی به صورت رایگان به مردم استان اعلام کرد.
انتهای پیام/آ30/پ3003