پروین محمدپوری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مرکز جامع صدای مشاور 148 به شکل رایگان خدمات مشاورهای به مردم مناطق مختلف استان میدهد به طوریکه اقشار مختلف مردم علاوه بر مرکز استان از همه شهرستانها و روستاها میتوانند بدون گرفتن پیششماره ارومیه به این سیستم دسترسی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: برای مرکز جامع صدای مشاور 148 سه خط تلفن در سازمان بهزیستی تاکنون راهاندازی شده است، هماکنون هشت نفر کارشناس ارشد در دو شیفت صبح و عصر فعال هستند از این تعداد مشاور دو نفر خانم و شش نفر آقا هستند تا تماسگیرندگان به راحتی مسائل و مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند.
این مسئول با بیان اینکه از نیروی انسانی توانمند برای این امر استفاده میشود گفت: مشاورانی که در شیفت صبح از ساعت هشت تا 12 کار میکنند و در نوبت عصر نیز از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر فعالیت دارند همه آنها در این ارتباط تخصصهای لازم کسب کردهاند و تحصیلات تکمیلی دارند از طرف دیگر سابقه فعالیت در این رشته را داشتهاند از این رو به تماسگیرندگان در بسیاری از حوزهها پاسخگو هستند.
وی ادامه داد: در مورد مسائلی که تماسگیرندگان مطرح میکنند مشاوران به طور مطلوب آنها را برای رفع مسئله و عبور از بحران احتمالی راهنمایی میکنند لذا در صورتی که احساس نیاز شود افراد را به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر موضوع ارجاع میدهند، بر این اساس کسانی که در این سامانه مشغول خدمت به جامعه هستند تاکنون توفیقهای چشمگیری داشتهاند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی استفاده از سیستم را به طور کامل رایگان دانست و اظهار داشت: استفاده از این سیستم هیچگونه هزینهای برای فرد خدمتگیرنده تحمیل نمیکند حتی هزینه اتصال به سامانه از طریق خط تلفن نیز از حساب سازمان بهزیستی به شرکت مخابرات واریز میشود.
انتهای پیام/آ20