اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

تولید ملی اقتصاد را بالنده می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین نامگذاری سال 91 را بسیار شایسته و به هنگام خواند و گفت: تولید ملی بالندگی اقتصادی را سبب می‌شود.

تولید ملی اقتصاد را بالنده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: قرآن آخرین کتابی است که از جانب خداوند نازل شده است و پس از آن دیگر نه پیامبری خواهد آمد و نه کتاب آسمانی دیگری.

عمل به قرآن نمی‌شود

امام جمعه ورامین اظهار کرد: به همین دلیل پروردگار آنچه را مورد احتیاج بشر بوده است در قرآن آورده‌اند، جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب الهی قرآن است و مفسران واقعی و حقیقی قرآن وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی علیهم‌السلام هستند که حقایق را از دل سوره‌ها و آیات قرآن در آوردند.

وی در ادامه افزود: خداوند به پیامبر(ص) فرمود؛ «بگو به مردم اگر تمام انس و جن اجتماع کنند و بخواهند نیمی از این قرآن را بیاورند نخواهند توانست حتی اگر از یکدیگر پشتیبانی کنند».

محمودی‌گلپایگانی عمل به قرآن را بسیار مهم و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هر سال میلیون‌ها جلد از قرآن با خط و چاپ زیبا تکثیر می‌شود، هدیه میشود، اما عمل به قرآن نمی‌شود، آنچه گره گشا می‌باشد عمل به قرآن است، صداقت است، راستگویی است، درستی و وفای به عهد است، خدمت به والدین و همسایه است، رسیدگی به فقراست، دوری از کبر و حسد و … است.

شهادت سیدالشهدا (ع) با اسارت حضرت زینب (س) تکمیل شد

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین سپس با تبریک ایام سال نو و ولادت حضرت زینب (س) اضافه کرد: شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) با اسارت حضرت زینب (س) تکمیل شد، اگر روشنگری‌های این بانوی ستم دیده نبود مردم در خواب غفلت می‌ماندند، این اسارت به موازات آن شهادت نتیجه کامل را حاصل گرداند،تخت و تاج بنی امیه را فرو ریخت.

انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها در مراسم عروسی

امام جمعه ورامین سپس برخی ناهنجاری‌ها در مراسم جشن و عروسی را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: برخی انسان‌های نادان و بی‌خرد پس از پایان عروسی و در زمانی که می‌خواهند عروس را ببرند در وسط خیابان اتومبیل عروس را متوقف می‌سازند، راه مردم را می‌بندند و شروع به رقصیدن و کف زدن می‌کنند، گاهی زد و خورد و دعوا می‌شود، گاه برخی افراد مست قصد ماشین عروس را می‌کنند، این حرکات زیبنده کشور شیعه نیست، این‌ها آسیب‌های جشن‌ها هستند، آگاه باشید.

دولت سریع‌تر در مبارزه با گرانی فکری کند

محمودی‌گلپایگانی سپس به انتقاد از اوضاع بازار و گرانی به‌ویژه در شب عید پرداخت و تاکید کرد: در خطبه‌های قبل عرض کردم بازهم می‌گویم گرانی‌های مفرط مردم و طبقه مستضعف را نگران کرده است، نمی‌دانم دولت چه می‌خواهد بکند اما هر اقدامی قرار است صورت گیرد باید سریع‌تر انجام شود.

وی در ادامه بیان داشت: فشار گرانی طاقت فرسا است، برخی از کسبه هم سوء استفاده می‌کنند، بی‌انصافی و بی‌تقوایی می‌کنند، عزیزان ثروت و برکت به زیادی پول نیست، مردم را برای قدری درآمد بیشتر به تنگنا نی اندازید، برخی عائله‌مند هستند و آبرو دار، از دولت می‌خواهم به طور جدی فکری کند.

تولید ملی بالندگی اقتصادی را سبب می‌شود

امام جمعه ورامین در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این عمل را امری بسیار پسندیده و به هنگام خواند و افزود: تولید ملی اگر بالا برود، قطعا قدرت چانه زنی کشور در مسایل سیاسی و اقتصادی افزایش خواهد یافت، رفاه اجتماعی تامین می شود و ایجاد عدالت آسان‌تر می‌شود.

محمودی‌گلپایگانی گفت: تولید ملی بالندگی اقتصادی را سبب می‌شود، ثروت عمومی را افزایش می‌دهد، مردم هم در این بین باید خود را مکلف کنند اجناس داخلی را خریداری کنند، صنعت را با خرید داخلی تقویت کنند، کشور را در مسیر پیشرفت یاری دهند.

بیداری اسلامی به ظهور امام عصر (عج) می‌انجامد

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان استمرار حرکت بیداری اسلامی را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: علی‌رغم آن همه سرکوب‌هایی که صورت می‌گیرد بیداری اسلامی خاموش شدنی نیست، قطعا این بیداری‌ها زمینه ظهور آقا امام عصر(عج) را فراهم می‌سازد.

این گزارش حاکی است، امیر امینی مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابتی شهرستان ورامین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین بود که به بیان موارد بهداشتی در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها پرداخت.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول