اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شاهرود:

جلوگیری از رشد مستضعفان و محرومان ویژگی استکبار است

خبرگزاری فارس: مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود گفت: عقب نگه داشتن مستضعفان از رشد ویژگی بارز استکبارگران است که باید به آن توجه داشت.

جلوگیری از رشد مستضعفان و محرومان ویژگی استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، علی عامری در جلسه صالحین واحد مقاومت بسیج پوینده معلم اظهار داشت: استکبار آن است که انسان اظهار بزرگی کند و آنچه را از آن او نبوده و برای او روا نیست، ابراز دارد.

وی افزود: بنابر تعریف ذکر شده، استکبار وصفی درونی است که لوازم و مظاهر مختلفی را می‌تواند در جامعه داشته باشد، خود بزرگ‌بینی و نشناختن حد خود در مقابل خداوند و مردم و به تنگنا کشیدن آنها از اوصاف درونی هستند که شخص مستکبر به واسطه آنها موضع‏گیری‌های خویش را تنظیم می‌کند.

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود در ادامه با اشاره به اینکه در اصطلاح علوم اسلامی، استکبار همواره با واژه‏هایی نظیر ظلم و طاغوت همراه است، افزود: استکبار از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام، وجود نوعی سلطه‏گری، سلطه‏جویی، استعمار و بهره‏کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع‏طلب بر خیل عظیم توده‏های محروم است.

عامری افزود: این عمل می‌تواند داخلی باشد، به همان طریق که یک عده دیکتاتور و زورگو بر ملت‏های محروم تحت ستم ظلم کرده و بر جان و مال آنها تعدی می‏کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استکبار می‌تواند بین‌المللی باشد، بدین معنی که دولت و یا کشوری، سایر ملت‏ها را استثمار کرده و به استضعاف بکشاند که نمونه بارز آن اعمال سیاست‏های استعمارگونه و امپریالیستی قدرت‏های بزرگ شرق و غرب در جهان است.

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود در ادامه با برشمردن ویژگی‏های استکبار گفت: منفعت‏طلبی، به دست آوردن سلطه بر جهان، عقب نگه داشتن مستضعفان از رشد و اضطراب و ترس درونی از انتقام کشورهای مورد سلطه از ویژگی‏های استکبارگران است که باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به دلایل مبارزه با استکبار گفت: هر فرد مسلمان و هر دولت اسلامی، براساس منطق و آموزه‏های دینی موظف به مقابله با ظلم و استکبار جهانی است.

مسئول نظام صالحین بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه از نظر عقلی نمی‏توان برای حیات زیر سلطه غیر، ارزشی قائل شد زیرا ارزش حیات به آزادی و استقلال است، تأکید کرد: از نظر شرعی نیز مستضعفان یعنی کسانی که مورد ظلم و تهاجم استکبار قرار گرفته‌اند، موظف به دفاع و مقابله با مستکبران شده‏اند.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول