اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم اردبیل در مجلس:

شهدا نسخه ابتذال استکبار را به هم پیچیدند

خبرگزاری فارس: منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای ما با رشادت و ایثارگری‌های خود برای همیشه نسخه ابتذال و حرکت‌های استکبار جهانی را در هم پیچیدند.

شهدا نسخه ابتذال استکبار را به هم پیچیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در یادواره شهید عمران پستی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: شهادت مقدس‌ترین آمال و آرزوی انسان‌ها است که می‌تواند بشریت را از اندیشه‌های مادی‌گرایانه نجات داده و به سمت عرفان و مجاهدت و شناخت واقعی حقایق سوق دهد.

وی شهید را یک سرمایه جاودانه برای ملت و جامعه توصیف کرد و افزود: شهدای گرانقدر ما چراغ فروزان آسمان هدایت و روشنگری این ملت هستند که هر وقت راه را به خطا رفتند در سایه نورانیت و عظمت مسیر را دوباره باز یابند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ما به واسطه فرهنگ شهادت، غرب و نظام دروغگوی استکباری و استبدادی را به زانو درآوردیم و به آنها فهماندیم که فرهنگ ایثار و شهادت زیباترین سرود و ماندگارترین پیام این نهضت عظیم است.

به گزارش فارس، استاندار سابق اردبیل برگزاری یادواره‌های شهدا را مبدأ ترویج آرمان‌ها و شایسته‌ترین آمال انسان‌های صادق و شایسته توصیف کرد و بیان داشت: اگر یادواره‌ها در محیط علمی و در حضور جوانان برگزار شود، مزیتی ارزشمندتر دارد چرا که در این حرکت انتقال ارزش‌ها به شایستگی و مؤثر انجام می‌شود.

وی نعمت عظما و عظیم شهادت را از نعمات بزرگ الهی یاد کرد و ادامه داد: بهترین تکریم شهیدان تداوم راه و خواست آنها است چرا که تنها راه سعادت ملت ما نیز توسل به مکتب حسینی و آرمان بلند شهادت‌طلبی است.

حقیقت‌پور وصیت‌نامه شهدا را بهترین گنجینه در اعتلای فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاقی توصیف کرد و گفت: امروز در حالی دنیای غرب هجمه و یورش عجیبی را علیه ملت‌های مسلمان به ویژه ایرانیان روا داشتند که از فرهنگ ولایت و شهادت ما در هراس و نگرانی هستند.

وی با بیان خاطراتی از همرزم دوران جنگ شهید عمران پستی این شهید را مجاهد عارف و دانشمند اردبیل دانست و افزود: این شهید در کنار مجاهدت و مبارزه با نفس در خودباوری علمی و حرکت در مسیر آموختن هرگز از سعی و تلاش فروگذار نکرد.

شهید عمران پستی در روستای هشتجین خلخال به دنیا آمد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد و در حالی که فرماندهی گردان حبیب‌ابن مظاهر لشکر 27 محمد رسول‌الله را عهده‌دار بود، نهم اسفند سال 62 در عملیات خیبر و در منطقه طلاییه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول