اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

حضور مردم در انتخابات تازیانه‌ای بر کمر استکبار بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات تازیانه‌ای بر کمر استکبار بود.

حضور مردم در انتخابات تازیانه‌ای بر کمر استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهریز با قدردانی از حضور بانشاط و حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات تازیانه‌ای بر کمر استکبار بود.

وی با بیان اینکه کلمه مردم‌سالاریِ تنها، کلمه پلیدی است افزود: زمان بنی‌امیه هم مردم‌سالاری رواج داشت بر این اساس نباید بگوییم مردم‌سالاری، باید بگوییم مردم‌سالاری دینی.

برهان با اشاره به آزار و اذیت‌هایی که بر حضرت علی (ع) روا داشته شد، تصریح کرد: در زمان حضرت علی(ع) مقصر دین و اسلام نبود بلکه مردم اقبال نداشتند که با حضرت علی(ع) بیعت کنند و لذا مردم مانند بعد از مرگ عثمان زمانی بصیر، بینا و قدرت درک مسائل سیاسی را دارند که درب خانه علی(ع) و ولی امرشان باز و رونق داشته باشد.

برهان افزود: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم با حضور گسترده و پرشور خود در پای صندوق‌های رای نگذاشتند از رونق ولایت و مقام معظم رهبری کاسته شود و به سخنان رهبرشان لبیکی دوباره گفتند.

برهان با قدردانی از حضور بانشاط و حداکثری مردم در انتخابات گفت: شما مردم چنان به گفته‌ها و کابوس‌های دشمنان «نه» گفتید که هرگز آنها این ضربه و مشت محکم بر دهانشان را فراموش نخواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان مهریز با بیان اینکه شما مردم با حضور در انتخابات واجب شرعی را عملی کردید، تصریح کرد: بزرگان همیشه صریح صبحت نمی‌کنند مثل حضرت امام خمینی (ره) که حضور در جبهه را تکلیف می‌خواند و فقط یک یا دو بار صراحتا اعلام کرد که حضور در جبهه واجب شرعی است، مقام معظم رهبری هم با همان خط مشی با زمام‌داری مدبرانه خود محترمانه امر فرمود که باید در انتخابات شرکت کنید لذا کیست که نداند که رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را امری واجب می‌دانستند.

وی با یادآوری اینکه در 12 فروردین 1358 مردم 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، خاطرنشان کرد: پدران شما 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و با این کار خود هم به نظام و هم به شما آبرو بخشیدند و این سرمایه‌ای همیشگی برای نظام ما می‌ماند به همین دلیل شما مردم تا قیامت با این سرمایه و اعتباری که گذشتگان به ارث گذاشتند، تازیانه درست کنید و بر کمر استکبار بزنید.

برهان گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام دینی که قواعد و اصول و پایه‌های ارزش آن از دین سرچشمه می‌گیرد، الگوی به تمام معنایی برای مسلمانان جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در 12 اسفند 90 دشمنان باز هم به ناتوانی و عجز در مقابله با جمهوری اسلامی اعتراف کردند، افزود: صحنه‌های حضور مردم ایران اسلامی در همه جای کشور چشمگیر و خیره‌کننده بود و دشمنان اسلام را مأیوس و توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

برهان به تفسیر آیه «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» پرداخت و گفت: نظام‌های سلطنتی در دنیا باید از بین برود و در دنیا یک حکومت بماند که در رأس آن امامی معصوم یا نایب آن امام در راس امور باشد.

برهان با مقایسه نظام مقدس جمهوری اسلامی با دیگر حکومت‌ها تاکید کرد: دولتی‌ها بدانید در نظام و دولت ما بر خلاف حکومت‌های دیگر که غصبی است، ریاست مباح، حقوق دولت حلال و خدمت به نظام ثواب است.

انتهای پیام/ط4000/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول