اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

سونامی سیاسی ملت ایران استکبار را درهم شکست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: مشارکت حدود 65 درصدی مردم در انتخابات سونامی سیاسی عظیم ملت ایران بود که استکبار و غرب را درهم شکست.

سونامی سیاسی ملت ایران استکبار را درهم شکست

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر به ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) از پیامبران بزرگ الهی است و بیش از 80 آیه در قرآن کریم و ذکر 49 نام به این پیامبر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم منصب امامت نیز داشت، افزود: خداوند ابراهیم را 30 بار آزمایش کرد و جزو پیامبرانی بود که آزمایش‌های متعدد و مختلفی را پشت سر گذاشت.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند ابراز داشت: میزان امتحان‌ها متفاوت است و بستگی به وضعیت افراد دارد.

وی تمیز پاکان از ناپاکان را از دلایل امتحان‌های الهی دانست و بیان داشت: امتحان‌های الهی برای بشر است تا خلوص انسان‌ها مشخص و درجه ایمان افراد سنجیده ‌شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه امتحان‌های الهی آثار تربیتی برای انسان دارد خاطر نشان کرد: راه‌های مختلفی برای امتحان الهی وجود دارد و اگر دینداری افراد بالاتر باشد امتحان‌های الهی نیز سخت‌تر است.

وی امتحان الهی را برای افراد مومن نعمت دانست و تصریح کرد: امتحان الهی برای افراد بی‌ایمان عذاب است.

خطیب موقت رشت به فرا رسیدن هفته تعظیم و تکریم شهدا اشاره کرد و یادآور شد: مقام شهدا به قدری بالاست که نمی‌توانیم ذره‌ای از این تلاش‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: شهدا برای حفظ نظام هر چه داشتند تقدیم نظام اسلامی کردند و شهدا جزو بالاترین شعائر الهی هستند و وظیفه داریم نسبت به حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی تلاش کنیم.

شفیعی‌زاده درباره حضور مردم در انتخابات اذعان داشت: مشارکت حدود 65 درصدی مردم در انتخابات سونامی عظیمی بود که این سونامی سیاسی ملت ایران استکبار و غرب را درهم شکست.

وی اضافه کرد: نظام سلطه فشارهای مختلفی را در این مقطع ایجاد کرده بود و تبلیغات گسترده‌ای داشتند و تحریم انتخابات را دنبال می‌کردند و رسانه‌های غربی به دنبال مشروعیت‌زدایی از نظام بودند.

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه خلق حماسه مردم دلایل روشنی دارد یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان داد که نظام اسلامی را قبول دارند.

وی ابراز داشت: پیوند مردم با ولی فقیه و مقام معظم رهبری سبب شد مردم پای صندوق‌های رای بروند و برای مقابله با تهدیدات دشمن در انتخابات شرکت کنند.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه مردم درک و شناخت درستی از ملت ایران ندارند تصریح کرد: در گیلان نیز به طور میانگین 76.1 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند که نشانه ولایت‌مداری مردم این استان است.

وی افزود: گیلان در مجلس هشتم 13 نماینده داشت که از این تعداد 10 نماینده در انتخابات نهم رأی نیاورد و نمایندگانی که انتخاب شدند بدانند مردم با هیچ‌کس عقد اخوت ندارند و باید از حق مردم دفاع کنند.

خطیب موقت رشت از مردم حوزه انتخابیه رشت و تالش خواست تا با توجه به اینکه انتخابات این دو حوزه به دور دوم کشیده شده است در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول