اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران عنوان کرد

تلاش 197 اکیپ با هدایت استکبار برای ناامن کردن انتخابات

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: 197 اکیپ با هدایت استکبار و دشمنان نظام اسلامی سعی در تخریب، ناامنی و زیر سؤال بردن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتند.

تلاش 197 اکیپ با هدایت استکبار برای ناامن کردن انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پرهیزکاری و ترس از خداوند، اظهار کرد: عالی‌ترین راه برای دوری از مظاهر دنیا تقوا و پرهیزکاری است.

* پایه حیات انسان از خاک است

امام جمعه گچساران با اشاره به هفته منابع طبیعی به تشریح جایگاه انسان در نظام طبیعت پرداخت و افزود: پایه حیات انسان از خاک و زمین مایه می‌گیرد و جایگاه کره خاکی در روند تکامل آدمی بسیار مهم ارزیابی می‌‌شود.

موسوی تصریح کرد: همانگونه که زمین جلوه‌گاه زندگی انسان است، بستر زندگی بسیاری از پدیده‌های دیگر، مانند حیوانات است.

وی از دیدگاه روایات اسلامی زمین را مادر و محور زندگی عنوان کرد و ادامه داد: زندگی دنیایی نسبت به حیات آخرت هدف اصلی  محسوب نمی‌شود بلکه پلی برای رسیدن انسان به مقصد برتر و سعادت آخرت است.

موسوی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: سلامت حیات دنیوی با زوایای گوناگون آن باید جدی گرفته شود تا با شناخت صحیح جلوه‌های آن فرهنگ مواجهه و بهره‌جویی از دنیا بالا رود.

وی با تشریح فلسفه اسماء الهی بیان کرد: مقصود از اسماء الهی حقایقی واقعیت‌دار بوده که برخودار از حیات مبتنی بر علم و شعور هستند.

خطیب جمعه گچساران عنوان داشت: برخورداری از حیات مبتنی بر علم و شعور می‌تواند زمین در اختیار انسان را آباد و یا ویران کند.

* درخت معجزه سبز خلقت است

این مقام مذهبی و علمی گچساران درخت کاری و ایجاد فضای سبز را یکی از راه‌های آباد کردن زمین دانست و خاطرنشان کرد: درخت به تعبیری معجزه سبز بوده و در احادیث و روایات پیامبر جهان بشریت (ع) و امامان معصوم جایگاه ویژه‌ای دارد.

موسوی بیان کرد: شیفتگان و دوستداران طبیعت اعتقاد دارند که حراست و صیانت از رویشگا‌ه‌های سبز یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی تأکید کرد: ضرورت ایجاب می‌کند که سخنوران با دانش، اصحاب تریبون با دانش خود تأثیر درخت، پوشش گیاهی و فضای سبز و وظیفه عمومی در برابر حراست از منابع طبیعی را برای عموم مردم بیان کنند.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره به 22 اسفند 58 سالروز صدور فرمان امام راحل برای تشکیل بنیاد شهید و بمباران شیمیایی حلبچه گفت: عدم استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی قبل از جنگ جهانی اول به تصویب سازمان ملل رسیده بود اما تاکنون این مسئله رعایت نشده ‌است.

موسوی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را همایش قیام انقلابی 75 میلیونی نامید و افزود: مسئله مهم و اصلی در انتخابات حضور حداکثری مردم در صحنه بود که این حضور خواست امام راحل و مقام معظم رهبری است.

* 197 اکیپ ضد انقلابی وظیفه ناامن کردن انتخابات را بر عهده داشتند

خطیب جمعه گچساران حضور 65 درصدی ملت مسلمان ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ضربه‌ای سهمگین به تلاش‌های دشمنان نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: بیش از 197 اکیپ بمب‌گذار، آدم‌کش برای تخریب و ناامن کردن انتخابات 12 اسفند به استخدام دشمنان نظام و ملت مسلمان ایران درآمده بودند.

موسوی ادامه داد: هوشمندی و هدایت عالمانه مقام معظم رهبری، درک و شعور سیاسی اجتماعی ملت فهیم ایران اسلامی و مسئولیت‌پذیری مسئولان سبب برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حداکثری شد.

وی یادآور شد: اثر انگشت‌های به تصویر درآمده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به خوبی در چهره اوباما قابل درک بود.

این مقام مسئول در گچساران هر رأی ملت ایران را مشت محکمی بر دهان استکبار دانست و بیان کرد: مردم افراد مورد اعتماد خود را به خوبی انتخاب کردند و این انتخاب نشان از درک مردم از شرایط سیاسی و اجتماعی شهر خود و کشور ایران اسلامی است.

موسوی ملت ایران را مردمی هوشمند و بصیر عنوان کرد و بیان داشت: ملت مسلمان ایران هیچ گاه فریب نمی‌خورند و در طول 33 سال دوران انقلاب تاکنون مردم بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه گچساران با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت گفت: تمام کسانی که از اول انقلاب تاکنون در این حوزه به عنوان نماینده مردم انتخاب شده‌اند انقلابی و مورد اعتماد مردم هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: سلیقه‌ افراد همیشه با هم متفاوت است و نماینده‌های این حوزه در دوره‌های مختلف از دیدگاه‌های متفاوتی برخوردار بوده‌اند.

وی از نماینده منتخب مردم در حوزه گچساران و باشت خواست تا با احترام، همکاری، تعامل و استفاده از اندیشه دیگر کاندیداهای این حوزه زمینه پیشرفت و توسعه این شهرستان را فراهم آورد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول