اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد

تعظیم استکبار در مقابل اقتدار اسلام

خبرگزاری فارس امام جمعه موقت قزوین نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نهم را تعظیم استکبار در مقابل اقتدار اسلام و شکست و ناامیدی دشمنان عنوان کرد.

تعظیم استکبار در مقابل اقتدار اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: از نتایج حضور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که اوباما پیش از انتخابات از گزینه جنگ رو میزش صحبت می‌کرد ولی این حضور پر شور مردم در انتخابات کاری کرد که برای اوباما و استکبار فقط یک گزینه باقی مانده است و این گزینه نیز به اذعان خود آنها تعظیم در مقابل اقتدار اسلام، شکست و یاس و ناامیدی آنها از رسوخ در ملت ایران است.

وی افزود: این نتایج عظیم انتخابات نتیجه حضور مردم در انتخابات است که باید به ملت و رهبر معظم انقلاب در این خصوص تبریک گفت:امام جمعه موقت قزوین پیرامون پیام‌های انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری از دو سال قبل اعلام فرمودند که حضور مردم در انتخابات مجلس باشکوه و پرشور است که همه نیز این مهم را دریافتند.

عابدینی تصریح کرد: وحدت کلمه علیرغم سمپاشی رسانه‌های استکبار، ایستادگی در مقابل دشمن، پایبندی به دین به معنای اینکه دیانت ما عین سیاست ماست، پایبندی به ارزش‌های انقلاب، لبیک به پیام مقام معظم رهبری، نفوذ مراجع دینی و بی‌فایده بودن تبلیغات دشمن که نتیجه عکس داشت همه از پیام‌های حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس است.

وی یادآور شد: خوشحالی دوستداران انقلاب از قیام‌‌کنندگان جنبش وال استریت گرفته تا لبنان، مصر و دیگر کشورهای اسلامی، یاس و ناامیدی دشمنان، نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در نگاه جهانیان که همین حضور بهترین رسانه برای به رخ کشیدن عزت جمهوری اسلامی از آثار حضور پرشور مردم در انتخابات نهم مجلس است.

وی با برشمردن عوامل حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اعتقادات دینی رهنمودهای مقام معظم رهبری، اهتمام و جدیت همه مراجع دینی و انسان‌هایی که در مسند دین قرار دارند، تبلیغات و تهدیدات دشمن که شبانه‌روز بر علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند، به صحنه آمدن کاندیداهای مختلف آن هم از سلایق مختلف و نه تنها از یک جریان که با مالشان برای اصل انتخابات تبلیغ کردند از عوامل حضور پرشور مردم در انتخابات است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان این مطلب که تنها کسانیکه با رای مردم به مجلس راه یافته‌اند پیروز انتخابات نیستند، تشریح کرد: همه کسانیکه به هر نحوی برای انتخابات تلاش کردند پیروز انتخابات هستند چه از پیرزنی که با زحمت خود را به صندوق رای رساند و چه عوامل اجرایی در برف و شرایط سخت نیز برای اخذ رای تلاش کردند.

وی ادامه داد: کاندیداهایی که به میدان انتخابات آمدند و در خلال صحبت‌های خود از دین و انقلاب صحبت کردند پیروز انقلاب هستند.

عابدینی اضافه کرد: کسی که برای خدا کار نکرده است چه رای آورده و چه رای نیاورده شکست خورده این انتخابات محسوب می‌شود و همه افرادی که در این انتخابات نقش داشتند اگر در راه خدا گام برداشتند پیروز انتخابات هستند.

وی با تبریک به 4 نماینده جدید مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این عرصه فرصتی است برای اینکه نمایندگان مردم در مجلس عزت و اقتدار اسلام و مسلمین را به جهانیان نشان دهند و نمایندگان مجلس باید بدانند که نماینده همه مسلمین جهان هستند نه فقط نماینده مردم استان و شهر خود.

عابدینی با اشاره به بیداری اسلامی و تأکید بر یادآوری آن برای فراموش نشدن‌اش بیان کرد: ملت‌های مسلمان با همه فشارهایی که کفر و استکبار جهانی وارد می‌کند برای شکست استکبار به حرکت خود ادامه می‌دهند و بیداری اسلامی یک جریان توفنده است که این جریان نیز تا زمانیکه طومار استکبار جهانی را در هم بپیچد به راه خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن یادآور شد: خداوند می‌فرماید در تعقیب دشمنان خدا سست نشوید زیرا این دشمنان مسلمانان هستند که در حال نابودی‌اند و شما مسلمانان که امید به خدا دارید پیروزید زیرا مستکبران هیچ چیز ندارند که به آن دل خوش کنند.

عابدینی اذعان کرد: بیداری اسلامی با شکوه‌تر در حال طی کردن ادامه مسیر است و کشورهایی که در آستانه بیداری اسلامی قرار دارند باید به کشورهای پیشکسوت این جریان بپیوندند که پیشکسوت‌ترین این کشورها نیز جمهوری اسلامی است که وعده‌های خدا درباره آن محقق شده است.

عابدینی با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید عنوان کرد: توجه به شهدای عالی مقام امر پسندیده‌ای است اما هیچ کس از رتبه و مقام شهدا در نزد خداوند خبر ندارد و ما نیز باید به همه شهدا توجه کنیم تا خدایی ناکرده دیگر شهدا فراموش نشوند.

وی با بیان این مطلب که عالی‌ترین مقام از جانب خداوند به شهدا اعطا شده است، تشریح کرد: وظیفه ما ارزش قائل شدن به همه شهداست.

امام جمعه موقت قزوین همچنین از زحمات بنیاد شهید و بنیاد جانبازان نیز در عرضه خدمت به خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران تشکر کرد.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری روز کلیه اشاره و اظهار کرد: سلامت مسئله مهمی است که در اسلام نیز به آن اشاره شده و این مهم را می‌رساند که باید خورد و خوراک از روی حساب و منطق باشد و نبود تغذیه مناسب و عدم ورزش نیز به سلامت انسان آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: باید در خطبه های نماز جمعه همان‌گونه که مسائل شرعی و دینی بیان می‌شود اهمیت سلامت نیز بیان شود، دشمنان در آسیب زدن به سلامت نقش دارند به طوریکه امروزه منبع گوشت، تخم مرغ، گندم و غیره به وسیله مخروط شدن مواد سمی و شیمیایی با مواد غذایی تخریب شده و این مهم باید توسط تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان مورد دقت و توجه قرار گیرد.

* خطبه اول

امام جمعه موقت قزوین در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر قزوین بیان کرد: در دنیا هیچ کسی مانند مسلمانان جامعه‌نگر نیست و با تفکر در آیات قرآن می‌شود این مهم را دریافت کرد.

عابدینی افزود: همه پیامبران آمده‌اند تا بگویند انسان‌ها بنده خدا باشند و این نشان می‌دهد دین اسلام دین کامل و خاتم است و آینده در دست اسلام خواهد بود.

وی تصریح کرد: مسیحیت، یهودیت و دیگر ادیان تا زمانیکه از اسلام فرمان نبرند کامل نمی‌شود.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: انسان مسلمان باید نیکوکار باشد و این نیکوکاری در انفاق از اموالی مورد ارزش است که به آنها علاقه دارد نه اموالی که اضافه و به درد نخور است.

عابدینی اذعان کرد: نمونه بارز انفاق این است که وقتی سه روز روزه گرفته‌ای و بعد از روز سوم سائلی درب خانه تو را می‌زند همان غذایی را که برای افطار آمده کرده‌ای به آن نیازمند انفاق کنی.

وی خاطرنشان کرد: محبت خدا باعث می‌شود که انسان دلبستگی به مال نداشته باشد و زمانیکه انسان به خدا و رستاخیز ایمان پیدا کند این انفاق نیز سهل و آسان می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید به انفاق و رسیدگی بر خویشاوندان و یتیمان اظهار کرد: شخصیت و کرامت انسان‌ها باید در هنگام اکرام و انفاق مدنظر قرار داده شود تا شخص مورد انفاق احساس نیازمندی و حقارت نکند بلکه در جایگاه عزت و افتخار قرار بگیرد.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: انفاق اموال در راه آزادگی امر مهمی است که امروزه به معنای انفاق در مسیر ازادی آنهایی است که در قید و بند بردگی مدرن قرار دارند، آزادی اسرای در بند رژیم صهیونیستی و مردم در بند استکبار جهانی از این نمونه است.

عابدینی در پایان با بیان مطالبی از خطبه 56 از نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: هدیه خداوند به متقین، شکست و خواری برای دشمنان اهل ایمان و تقواست و اهل ایمان باید دقت کنند تا دشمن‌ترین دشمن انسان نسل اوست.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول