اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

مهم‌ترین رکن وجود کمیته امداد ارتقای کرامت انسانی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: مهم‌ترین رکن وجود کمیته امداد در جامعه ارتقای کرامت انسانی است.

مهم‌ترین رکن وجود کمیته امداد ارتقای کرامت انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولی زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 33 ساله کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) درست 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس کمیته امداد یک عمل هوشمندانه از سوی امام خمینی (ره) بود، ادامه داد: کمیته امداد در طول 33 سال گذشته از تاسیس خود اقدامات چشمگیری در راستای محرومیت زدایی انجام داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: مسئولان کمیته امداد پس از تاسیس این نهاد در دوران‌ها و دولت‌های مختلف با توجه به شرایط زمانی و مکانی در مقاطع مختلف اقدامات بسیاری انجام داده و انجام وظیفه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از فلسفه‌های تاسیس کمیته امداد است، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و ملی نیز از دیگر مواردی است که در تاسیس این نهاد مورد توجه واقع شده است.

ولی زاده با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد ادامه داد: توانمند سازی مددجویان زیر پوشش و کاهش وابستگی مددجویان و جلوگیری از رسوب خانواده‌ها در چرخه حمایتی این نهاد از جمله برنامه‌‌های کمیته امداد در اجرای طرح‌های مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله وجودی کمیته امداد ارتقا کرامات انسانی است، اضافه کرد: پیشگیری از سقوط مددجویان به ورطه فقر نیز از دیگر مسائلی است که مورد توجه مسئولان کمیته امداد قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر فقر موجود در جامعه تا حد زیادی کاهش یافته است، افزود: این امر به دلیل اجرای برنامه‌های مختلفی است که به همت مسئولان کمیته امداد و با همکاری مردم صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از فردا هفته احسان و نیکوکاری آغاز می‌شود، ادامه داد: مسئولان کمیته امداد استان زنجان برنامه‌های مختلفی را برای اجرا در طول این هفته در نظر گرفته‌اند.

ولی زاده با اشاره به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روز 18 اسفند، افزود: در روز 19 اسفند نیز مسئولان اجرایی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در میعادگاه‌های نماز جمعه می‌کنند.

وی نواخته شدن زنگ احسان و نیکوکاری و همچنین افتتاح نمایشگاه عکس را نیز از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان در طول هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین گفت: مسئولان خانه انفاق، احسان و نیکوکاری نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی به هم نوعان خود هستند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کمیته در سال جاری افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان بیش از میزان تعهد شده این نهاد و همچنین ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته امداد استان زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول