اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان:

توانمند‌سازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان توانمند‌سازی خانواده‌های زیرپوشش را مهم‌ترین هدف و رویکرد جدید کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم در قالب برنامه‌های مختلف به ویژه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان در سراسر کشور دنبال می‌شود.

توانمند‌سازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان ‌بال عاطفی نظام و یکی از ارزشمندترین مولودهای انقلاب نام برد و اظهارداشت: این نهاد مقدس با هدف رفع محرومیت 22 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل تاسیس و تا کنون در این مسیر خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال جهاد اقتصادی حرکت جهادی کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش با اولویت حفظ کرامت و عزت آنها شتاب قابل توجهی گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: مبنای این نهاد مقدس در بحث توانمندسازی بر اساس توان معیشتی و استعداد خانواده‌های زیر پوشش صورت می‌گیرد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: در همین راستا ایجاد اشتغال‌های پایدار با توجه به توانایی و استعداد مددجویان به صورت ویژه در این نهاد مقدس مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، ایجاد 10 هزار و 850 فرصت شغلی جدید برای مددجویان این استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون توسط این نهاد هدف‌گذاری که با حمایت‌های کمیته امداد کشور و تعامل بانک‌ها در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: ‌این اشتغال‌ها با توجه به استعداد مددجویان ایجاد و زمینه و توانمندسازی آنها را فراهم می‌کند.

موسی‌نژاد افزود: پرونده‌ بیش از 10 هزار از این مددجویان در حال حاضر تحویل بانک‌های عامل داده شده و بخشی از آنها نیز موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد این میزان اشتغال‌زایی اعتباری بالغ بر 52 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد:‌ 6 میلیارد تومان آن از محل منابع کمیته امداد و 46 میلیارد تومان نیز توسط بانک‌های عامل در سطح استان تامین خواهد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ، 50 درصد از اشتغال‌های هدف‌گذاری شده مربوط به مشاغل خانگی و 50 درصد نیز اشتغال‌های خرد است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا پایان سال‌جاری برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان ایجاد شود.

موسی‌نژاد تصریح کرد: امیدواریم با حمایت بیش از پیش مسئولین بانک‌ها، استعدادهای بسیار خوب مددجویان این نهاد و حمایت‌های خود کمیته امداد تا پایان سال‌جاری شاهد تحقق و ایجاد این 10 هزار و 850 فرصت شغلی در سطح استان باشیم.

وی تعهد کمیته امداد را در بحث تعهد استان مبنی بر ایجاد 52 هزار فرصت شغلی 2 هزار و 425 فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: این نهاد مقدس در این راستا نه تنها به تعهد خود عملکرد کرده، بلکه تا کنون موفق به ثبت 5 هزار و 735 فرصت شغلی در سامانه رصد شده است.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی(ره) اشتغال را یک فرایند دانسته نه صرفا یک پرداخت وام به همین منظور قبل از پرداخت هر نوع وام اشتغالی با هماهنگی مسئولین ذیربط ارائه آموزش‌های کارآفرینی برای مددجویان را از اولویت‌های خود قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: ‌به همین منظور کمیته امداد استان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی به مددجویان متقاضی کار آموزش‌های کارآفرینی را در سطح استان ارائه می‌دهد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه بعد از پرداخت وام اشتغال به مددجویان کار کمیته امداد پایان نمی‌یابد، تصریح کرد: تا زمانی که مددجویان اقساط را پرداخت می‌کنند در صورت نیاز از حمایت‌های نظارتی و فنی این نهاد مقدس برخوردار هستند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات کمیته امداد در 37 سرفصل به مددجویان زیر پوشش گفت: در حال حاضر کمیته امداد کردستان در 37 سرفصل مختلف خدمات گوناگونی را به 130 هزار مددجوی زیر پوشش در این استان ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: حوزه‌های مختلف کمیته امداد در طول سال برای اعضای مختلف خانواده‌های زیر پوشش برنامه‌های خاصی دارد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه این نهاد مقدس برای تحصیل، دانشگاه، اشتغال، بهداشت و درمان، ازدواج و مسکن فرزندان مددجوی زیر پوشش در قالب 37 سرفصل مختلف برنامه دارد، اضافه کرد: کمیته امداد همچنین در قالب 108 سرفصل دیگر نیز به صورت تک خدمتی و چند خدمتی به دیگر خانواده‌های آسیب‌پذیر جامعه نیز ارائه خدمت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت و تلاش برای توانمندسازی افراد نیازمند و محروم جامعه به ویژه مددجویان زیر پوشش است نه حمایت همیشگی از این افراد به همین منظور این نهاد ارزشی برنامه‌های خاصی را مورد توجه قرار داده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، طبق نظرات و بررسی‌های کارشناسی افراد تا زمانی که از نظر مالی به کمک‌ و حمایت‌ها این نهاد نیاز داشته باشند مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند و بعد از توانمندسازی با ایجاد اشتغال و برنامه‌های دیگر از زیر چتر حمایتی نهاد خارج و خودکفا می‌شوند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافت‌مندانه محرومین و نیازمندان مهم‌ترین رسالت کمیته امداد از بدو تاسیس به فرمان ملکوتی امام(ره) است، افزود: خوشبختانه این نهاد مقدس در این مسیر توانسته پرونده درخشانی را از خود در سراسر کشور در طول این 33 سال به ثبت برساند.

به گفته وی، امروز بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد با حمایت‌های این نهاد مقدس جزو موفق‌ترین مدیران ارشد نظام هستند که نمونه‌های زیادی از آن را می‌توانیم در کردستان مثال بزنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه به نقش خیرین در راستای تحقق اهداف ارزشمند کمیته امداد امام(ره) اشاره کرد و گفت: خیرین به عنوان بازوان توانمند کمیته امداد راستای تحقق اهداف این نهاد نقش بسزایی دارند.

به گفته موسی‌نژاد، کمک‌های مردم خیر استان از طرق مختلف جمع‌آوری و در راستای رفع نیازهای افراد زیر پوشش و حتی نیازمندان غیر پوشش این نهاد در استان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول