اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد باشت خبر داد

افزایش 60 درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد باشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت از افزایش 60 درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.

افزایش 60 درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد باشت

عبدالحمید ولی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: در 11 ماه گذشته سال جاری بیش از یک میلیارد و 880 میلیون ریال مشارکت مردمی در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون ریال مشارکت مردمی در شهرستان باشت جمع‌آوری شد، افزود: میزان مشارکت مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

این مدیر حمایتی در باشت ابراز داشت: این میزان کمک از محل مشارکت‌های صندوق صدقات، زکات و دیگر مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه در 11 ماه گذشته سال جاری از محل صندوق صدقات بیش از 440 میلیون ریال مشارکت مردمی جمع‌آوری شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر کمیته امداد باشت در ادامه با اشاره به نحوه مصرف صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد عنوان کرد: این صدقات در زمینه‌ ارتقاء وضعیت فرهنگی، رفع مشکلات مددجویان، اشتغال و خودکفایی آنان، تامین مسکن، رفع مشکلات درمانی، کمک به ازدواج مددجویان و فرزندان آنان مصرف می‌شود.

وی به جمع‌آوری زکات در باشت اشاره کرد و افزود: در سال جاری افزون بر 530 میلیون ریال در این شهرستان زکات جمع‌آوری شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه مبالغ زکات برای کارهای عام‌المنفعه و عمران و آبادانی در روستاها مصرف می‌شود، ابراز داشت: زکات جمع‌آوری شده برای ساخت و تعمیر مساجد، تهیه جهیزیه نوعروسان و کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و ایجاد فضای سبز در روستاها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول