اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه ایستادگی آبادان:

جامعه دانشگاهی آبادان باید در همه بخش‌های اجرایی تقویت شوند

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه ایستادگی آبادان گفت: جامعه دانشگاهی آبادان باید در همه بخش‌های اجرایی تقویت شوند.

جامعه دانشگاهی آبادان باید در همه بخش‌های اجرایی تقویت شوند

عامر کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: دانشجویان از اقشار فرهیخته‌ای هستند که آزادگی و عدم‌وابستگی آنها به دنیا مثال‌زدنی است، که به صورت نسبی در کمتر قشر دیگری پیدا می‌شود.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند جزو اقشار مرجع برای جامعه باشند و در هر صورت آینده‌سازان جامعه بوده و می‌توانند منشأ بسیاری از تعاملات، مسائل، هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی باشند.

کاندیدای جبهه ایستادگی آبادان اضافه کرد: اکثر این دانشجویان مطالباتی منطقی دارند که در مواجهه با خواست اجتماعی جامعه اگر به شکل صحیح سنجیده، پاسخ‌دهی و مدیریت شود مسیر توسعه همگون ملی هموار و سرعت آن دوچندان می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش اجتماعی دانشجویان در حال و آینده کشور چه از نظر فعل و انفعالات اجتماعی و چه از نظر مدیریت آینده کشور که به هر حال برعهده این قشر قرار خواهد گرفت، به نظر می‌رسد نقش حوزۀ "دانشجویی و فرهنگ" یا بهتر بگوییم "فرهنگ دانشجویی" در مقایسه با دیگر حوزه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش زیربنایی و پایه‌ای است که با مروری بر گذشته‌های این حوزه بی‌توجهی به آن و تأثر آن از مقولات سیاسی و بعضاً فراموشی این حوزه مهم کاملاً مشهود است.

کعبی ادامه داد: همواره نظام‌هایی موفق بوده‌اند که توانسته‌اند دانشجویان دانشگاه‌های خود را با جهان‌بینی مورد نظر خودشان تربیت و سمت و سو دهند و نقش اجتماعی ـ فرهنگی آنها را پررنگ کنند.

وی افزود: زیرا تنها در این صورت مدیرانی متخصص و متعهد به جهان‌بینی خاص خودشان را برای مدیریت آینده کشورشان تحویل مراکز صنعتی، فرهنگی و اجتماعی خواهند داد.

کاندیدای جبهه ایستادگی آبادان گفت: عدم تبیین فعالیت‌های دانشجویی در توسعه اجتماعی، عدم ارائه راهبردهای اجرایی برای الگوسازی رفتار اجتماعی ـ فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها، کم توجهی به سلامت روحی ـ روانی دانشجویان در فعل و انفعالات دانشگاه‌ها، بی‌توجهی به زمینه‌های ناهنجاری‌های اجتماعی ـ فرهنگی در دانشگاه‌ها و ... از جمله مواردی است که در صورت رفع آنها می‌توان در راستای ارتقای سطح علمی و اجتماعی دانشگاه‌ها گام‌های متعالی برداشت.

وی افزود: آبادان شهری با افکار متعالی بوده و در این راستا همواره نیروهای کارآمد و مدبر تربیت می‌کند.

کعبی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش دانشجویان در حال و آینده جامعه و کاستی‌های ذکرشده می‌توان از طرق ارائه راهبرد اجرایی گسترش آموزه‌های دینی و ترویج فرهنگ اسلامی به‌منظورالگوسازی رفتار اجتماعی ـ فرهنگی دانشجویان، کاهش زمینه‌های ناهنجاری فرهنگی در دانشگاه‌ها، تدوین نقش دانشجویان در پویایی و نشاط اجتماعی بیش از پیش دانشگاه و دانشگاهیان را به سوی آینده‌ای روشن و مصمم رهنمون کرد.

وی بر لزوم توقیت جایگاه جامعه دانشگاهی اعم از استاد و دانشجو در سطح شهرستان آبادان تاکید کرد و گفت: بایستی در همه امور از ظرفیت دانشگاهیان استفاده بهینه کرد تا زمینه رشد و تعالی و آبادانس شهر فراهم شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول