اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

راه آهن گرگان ـ اینچه‎برون موقعیت منطقه را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: راه‎ آهن گرگان ـ اینچه‎برون موقعیت منطقه را متحول خواهد کرد.

راه آهن گرگان ـ اینچه‎برون موقعیت منطقه را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت صبح امروز در آیین افتتاح پروژه مرکز خدمات، فناوری و کسب و کار در شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: شهرستان آق‎قلا، موقعیت حساس و مناسبی دارد و پروژه‎های بسیار خوبی در این شهر افتتاح و در دست بهره‎برداری است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‎های شهرستان آق‎قلا شرکت پتروشیمی است که در دست پیگیری قرار دارد، شهرک هزار هکتاری و راه آهن گرگان ـ اینچه برون که از این منطقه عبور می‎کند سالانه 35 میلیون تن کالا از این محل ترانزیت می‌شود که با حضور سرمایه‎گذاران همراه خواهد بود.

قناعت اذعان داشت: راه آهن گرگان ـ اینچه برون حداقل تا پنج سال آینده در یک فاز به بهره‎برداری خواهد رسید و چهره منطقه را متحول خواهد کرد.

استاندار گلستان موضوع جزیره آشوراده را از دیگر موضوعات مهم استانی برشمرد و گفت: این جزیره آنقدر قابلیت رشد و ترقی دارد که نه تنها منطقه‎های اطراف از آن بهر‎ه‎مند خواهند شد بلکه منفعت آن حاصل کل استان و حتی استان‎های همجوار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه برای جزیره آشوراده با یک سرمایه‌گذار بومی استان وارد مذاکره شده‎ایم، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد تصمیمات اولیه را اتخاذ کرده‎ایم و با انتخاب سرمایه‎گذار بومی و با رعایت مسائل زیست محیطی شاهد کلنگ‎زنی پروژه‎های این جزیره خواهیم بود.

وی افتتاح سایت پرورش ماهیان خاویاری و افتتاح سایت پرورش میگو، افتتاح دهکده آموزشی مناسک حج، منطقه آزاد تجاری، راه‎ آهن گرگان ـ اینچه برون را از مهمترین رخدادهای منطقه دانست.

قناعت با اشاره به توفیقات دولت نهم و دهم اذعان داشت: در این دولت وام ازدواج جوانان از 200 هزار تومان به 3 میلیون تومان رسیده است.

استاندار گلستان افزود: با خدمات دولت امروز هر ایرانی در هر نقطه اراده کند ظرف 24 ساعت دارای خط مخابرات می‎شود که قبل از این دولت برای خیلی از این مناطق باور کردنی نبود.

وی با اشاره به مسکن مهر ابراز داشت: در فاز اول مسکن مهر گلستان تنها 36 هزار واحد تا نیمه اول سال 1391 به بهره‌برداری خواهد رسید و امید داریم در پروژه‎های مسکن نیز به جایی برسیم که هرکس اراده کند بتواند از یک مسکن مناسب بهره‎مند شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول