اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دماوند اعلام کرد

آمادگی دماوند برای اعمال تغییرات نظام آموزشی جدید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: مدارس شهرستان دماوند برای اعمال تغییرات در مقاطع تحصیلی نظام آموزشی جدید با مشکل خاصی مواجه نیستند.

آمادگی دماوند برای اعمال تغییرات نظام آموزشی جدید
سیدقاسم حسینی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تغییر نظام آموزشی کشور بر اساس یکی از موارد مندرج در سند تحول بنیادین صورت می‏گیرد.
وی ادامه داد: از این‌رو، نظام آموزشی 3-3-6 به جای شیوه‏های گذشته در مدارس سطح کشور صورت اجرایی به خود می‏گیرد.
حسینی در تشریح این سبک و سیاق جدید آموزشی خاطر نشان کرد: کمبودی که از فقدان پایه ششم در حدفاصل مقاطع تحصیلی پنجم ابتدایی و اول راهنمایی احساس می‏شد، بر اساس نظرات کارشناسان امر از دلایل افت تحصیلی دانش‏آموزان بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: در شهرستان دماوند نیز کارگروهی برای تنظیم شیوه‏نامه جدید نظام آموزشی با فضاهای آموزشی و نیروی انسانی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در این خصوص مدارس برگزارکننده دوره‏های تحصیلی ششم ابتدایی می‏توانند از اماکنی مانند آزمایشگاه، انباری و کتابخانه‏ها استفاده کنند.
حسینی افزود: اما اماکنی نظیر نمازخانه و اقداماتی همچون انتقال مقاطع ابتدایی به ساعات بعد از ظهر یا برگزاری دوره ششم در مدارس راهنمایی خط قرمزهای اجرای این طرح محسوب می‏شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از نیاز به 54 کلاس درس برای اجرای طرح جدید آموزشی خبر داد و افزود: طبق بررسی‏های به عمل آمده، از 54 کلاس درس مورد نیاز برای اجرای این طرح، 34 کلاس به راحتی قابل ایجاد بوده و 14 کلاس با تمهیداتی همچون تعمیرات و جابه‏جایی در دسترس است و برای شش مورد دیگر باید فکری کرد.
وی خواستار همراهی اداره‏کل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران برای تامین نیروی انسانی از طریق پوشش چند مدرسه توسط یک مدرس شد.
حسینی، تغییر سامانه‏های نظام آموزشی را کارکردی منطقی و مفید برای کشور خواند و افزود: نظام آموزشی کنونی بر طبق فرمایش مقام عظمای ولایت و دیگر مسئولان امر سیستمی وارداتی شمرده می‏شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: از این‌رو، بومی‏سازی نظام آموزشی کشور باید صورتی اجرایی به خود می‏گرفت.
وی اضافه کرد: در نظام نوین آموزشی، دانش‏آموز و معلم دیگر عناصر یادگیرنده و یاددهنده تلقی نمی‏شوند؛ بلکه باید هر یک از این دو را پژوهشگر و راهنمای امور پژوهشی خواند.       
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول