اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار:

برای اجرای طرح تحول بنیادین اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: برای اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید اطلاع‌رسانی مناسب و دقیقی صورت گیرد.

برای اجرای طرح تحول بنیادین اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش باید در راستای توسعه و تسهیل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی فعالیت کنند و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.
وی به رونمایی سند طرح تحول بنیادین اشاره کرد و ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امری ستودنی است و در این سند به مبانی قرآنی و هوشمندسازی مدارس توجه خاصی شده است.
فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: برای اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید اطلاع‌رسانی مناسب و دقیقی صورت گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف در راستای تبیین مطالب و مشخص کردن زوایای سند تحول بنیادین و تغییر در دوره‌های تحصیلی امری مؤثر است که مورد توجه قرار گرفته شده است.
گلکارزاده نیروی انسانی کارآمد را از پتانسیل‌های بالقوه شهرستان دانست و ابراز کرد: بهره‌گیری از نیروهای کارآمد در شهرستان پشتوانه علمی اجرای طرح بنیادین آموزش و پرورش و نظام 3-3-6 به شمار می‌رود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار نیز تصریح کرد: استقرار ساختار جدید نظام آموزشی یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین است که از سال آینده در کشور اجرا خواهد شد.
علی زارعی از اجرای طرح جابربن حیان در شهرستان خبر داد و بیان کرد: این طرح با حضور 16 آموزشگاه با محوریت توجه به پژوهش، خلاقیت و تفکر اجرا شده و در آینده‌‌ای نزدیک نمایشگاهی با این عنوان در شهرستان برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: نهضت ملی قرآن کریم ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان در حال انجام است و تاکنون در مدارس شهرستان یک‌هزار و 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف نظام آموزشی 3-3-6 کمیته‌های شش‌گانه در شهرستان تشکیل شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل چندانی در شهرستان وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان بهار با مشکل جدی کمبود فضاهای آموزشی روبه‌روست که البته متولیان و مسئولان مربوطه قول مساعدی برای برطرف شدن این دغدغه داده‌اند.
زارعی در ادامه اظهار کرد: برای آمادگی معلمان پایه ششم ابتدایی نیز آموزش‌های خاصی در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی به هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از مؤلفه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان کرد: طرح هوشمندسازی مدارس در 12 مدرسه شهرستان بهار (یک مدرسه نمونه دولتی و 11 مدرسه هیئت امنایی) معادل 69 کلاس اجرا خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار ادامه داد: در مرحله اول 147 میلیون تومان برای این مهم در نظر گرفته شده که باید با مشارکت 50 درصدی مدارس همراه باشد.
وی گفت: برای هوشمندسازی مدارس از محل اعتبارات مازاد شهرستان اعتباری بالغ بر 105 میلیون تومان در نظر گرفته شده که پس از نهایی شدن جذب خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان نیز ابراز کرد: آموزش و پرورش با سیستم گذشته پاسخگوی نیاز جامعه نبود به همین دلیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر آموزه‌های ایرانی اسلامی تدوین شد.
معصومه معصومیان در پایان سخنانش گفت: در این طرح نقش معلم فقط ارائه تعلیم و تربیت نیست بلکه نقش حیات‌بخشی را دارد که این مهم باید مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول