اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان عنوان کرد

ضرورت تحول گام به‌گام بنیادین در نظام آموزشی

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: تحول بنیادین در نظام آموزشی به منظور ارتقا شایستگی‌های مدیران و مربیان ضروری است.

ضرورت تحول گام به‌گام بنیادین در نظام آموزشی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، رسول زارع صبح امروز در آیین زنگ هفته شوراهای آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه حضرت معصومه(س) شهر اهرم ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائلی که در شورای آموزش و  پرورش با توجه ویژه‌ای دنبال می‌شود، مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان برای حفظ پویایی آنان یک ضرورت است افزود: نظام اجتماعی و حیات سیاسی جامعه بشری به تعاون و مشارکت اعضای آن بستگی دارد که در این راستا آموزش و پرورش نیز به عنوان نظامی اجتماعی نیازمند مشارکت و همکاری همه اجزای نظام است.
زارع خاطر نشان کرد: نظام آموزش و پرورش بدون مشارکت مؤثر مردم و کارکنان در ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی نمی‌تواند فرایند تعلیم و تربیت را به صورت مطلوب محقق کند.
وی اصلاح و ارتقای سیستم آموزشی را از راهبردهای اساسی دولت ذکر و عنوان کرد: در شرایطی که با رشد جمعیت دانش‌آموزی و افزایش تقاضا برای آموزش روبه‌رو هستیم ضروری است محیط آموزشی مناسبی با مشارکت تمام اعضای مدرسه فراهم شود.
فرماندار تنگستان ادامه داد: در این راستا سند تحول بنیادین در نظام آموزشی که بر مبنای تحکیم تفکر برنامه ‌محوری در سطح کلان و خرد تدوین شده، مطالبه مهم و تاکید مقام معظم رهبری، مجلس، دولت و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش نیز بوده است.
وی با بیان اینکه تحول در این سطح امری، زمان بر و دراز مدت است، گفت: تحول بنیادین در نظام آموزشی باید گام به گام اجرا شود تا حاکمیت رویکرد فرهنگی و تربیتی، نهادینه سازی عدالت آموزشی و تربیتی، ارتقای شایستگی‌های مدیران و مربیان و تحول در محتوا که از اهداف این سند تحول است به صورت مطلوب محقق شود.
زارع یادآور شد: سیستم آموزشی باید به گونه‌ای باشد که نه صرفاً دانش‌آموختگان را به بازار کار بفرستند؛ بلکه باید فرصت‌های یادگیری چنان فراهم کند که دانش‌آموزان امروز شهروندان فرهیخته و توانمند فردا شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز گفت: برنامه‌ریزی و پیشبرد اهداف نظام آموزشی بدون مشارکت اولیا، مربیان و دانش آموزان امکانپذیر نیست.
غلامشاه زیارتی افزود: در این راستا شوراهای آموزش و پروش تلاش می کنند تا با مشارکت حداکثری اولیا و مربیان سیستم آموزشی را در خدمت تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش بگیرد تا دانش‌آموزان افرادی موفق و شهروندانی مؤثر در جامعه شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول