اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 91 اجرا می‎‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از سال 1391 طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 91 اجرا می‎‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی پایین‌محلی عصر چهارشنبه در حاشیه همایش شورای آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند طرح آموزش و پرورش برخاسته از فکر ما نیست و باید اصلاح شود، طرح تحول بنیادین با استفاده از همه ظرفیت‎ها و در طول شش سال پژوهش آماده شده و در سال 1390 به تصویب رسید و در سال 1391 اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: این طرح دارای هفت فصل، 131 راهکار و 23 برنامه عملیاتی است که برگرفته از قرآن و سنت پیامبر (ص) است و همچنین برگرفته از اساس نهضت عاشورا، استفاده از سخنان مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز، آموزش نهضت تربیت و قانون اساسی است.
پایین‌محلی تاکید کرد: اقداماتی ارزشمند برای تهیه این سند انجام شده است و به موضوعات محتوا، زبان، ارزشیابی، توجه به مسائل روز و مناسب‌سازی اهمیت داده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اجرای طرح صبا را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و اذعان کرد: این طرح به طور آزمایشی برای دانش‎آموزان پایه سوم ابتدایی با ورزش شنا انجام شد و برای سال تحصیلی آینده نیز با ورزش دو و میدانی یا ژیمناستیک برای دانش‌آموزان پایه پنجم و ششم ابتدایی ادامه خواهد یافت.
وی از استخدام 120 نیروی برای آموزش قاریان قرآن خبر داد و تصریح کرد: آزمون این افراد را شخصا بر عهده دارم و کسانی انتخاب خواهند شد که لیسانس علوم قرآنی بوده و مسلط به قرآن باشند و از سطح حوزه علمیه قم برخوردار باشند.
پایین‌محلی اظهار داشت: البته در صورتی که نتوانیم چنین افراد را در حد نیاز جذب کنیم از قاریان برجسته استانی دارای مدرک لیسانس نیز استفاده خواهیم کرد و این نیروها در مدارس قرآنی هفته‎ای 44 ساعت به‌کارگیری خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی نیز با آموزش و پرورش تجمیع شده است،خاطر نشان کرد: تعهد استان گلستان آموزش 22 هزار نفر در سوادآموزی بوده است که تاکنون 13 هزار نفر را توانسته‎ایم جذب کنیم.
وی با بیان اینکه سطح میانگین جذب افراد بی‎سواد گلستان بیشتر از استان‎های دیگر است، خاطر نشان کرد: به افرادی که به بی‎سوادان آموزش دهند بابت هر بی‎سواد 370 هزار تومان پرداخت می‎شود و افراد به صورت آزاد و داوطلبانه می‎توانند این کار را انجام دهند تا با همکاری همه دستگاه‎ها در دو سال آینده بی‎سوادی را در استان ریشه‌کن کنیم.
پایین‌محلی در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که نظارت بر مجتمع‌های آموزشی کار بسیار سختی بوده است بخشی از وظایف به روسای مجتمع تفویض شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ابراز امیدواری کرد: که بیمه طلایی شاغلان آموزش و پرورش هدفمند شود و کارت هوشمند نیز در اختیار آنها قرار گیرد.
وی جذب مربی بهداشت، مشاور، مربی ورزش و مربیان قرآن را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و افزود: ما مجری سیاست هستیم و برای ما اجرای نهضت قرآنی مهم است و می‌توانیم فعالیت در این عرصه را بسیار گسترده انجام دهیم تا این فعالیت‎ها در دنیا خودش را نشان دهد.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول