اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش_1

طولانی‌شدن هوشمندسازی مدارس به معنای رهاکردن تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر زمان هوشمندسازی مدارس در کشور طولانی شود به معنای آن است که تحول بنیادین آموزش و پرورش را باید رها کنیم.

طولانی‌شدن هوشمندسازی مدارس به معنای رهاکردن تحول بنیادین است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در جمع معلمان و مدیران آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که در سالن صبای ساختمان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: یکی از موارد مورد توجه در ارتباط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه هوشمندسازی مدارس است.

امسال برای هوشمندسازی مدارس 100 میلیارد تومان به استان‌ها ترزیق می‌شود
وزیر آموزش و پرورش افزود: بر این اساس امسال در حدود 100میلیارد تومان اعتبار به استان‌های کشور به منظور هوشمندسازی مدارس اعتبار تزریق می‌کنیم.
حاجی بابایی در ادامه به فناوری و فراهم شدن بستر برای ورود این امر در مدارس کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای فناوری از دولت مصوبه‌ای گرفتیم و در این راه باید مدیران و فرمانداران در هر شهرستانی کمک کند و هر اداره حداقل یک مدرسه را هوشمند کند.
وی افزود: در جلسه‌ای که با یکی از فرمانداران استان‌های ترک زبان داشتم به مشکلات مالی ادارات در ارتباط با هوشمند سازی مدارس اشاره شد که برخی از ادارات بودجه کافی برای اینکه حداقل یک مدرسه هوشمند کنند را ندارند و در این راستا ما به ادارات کمک کردیم و به آنان اعتباراتی را اعطا کردیم که در این راه اقداماتی را انجام دهند.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آنهایی که مشمول ماده 5خدمات کشوری می‌شوند اگر در این حوزه ورود پیدا کنند با سرعت بیشتری می‌توان مدارس کشور را هوشمند کرد که بر این اساس و در استانی مانند خراسان رضوی شاید بتوان در حدود یک هزار و یا بیشتر در حدود دو هزار مدرسه را به این شکل هوشمندسازی کرد.
وی ورود جدی به هوشمندسازی مدارس کشور را امری ضروری دانست و افزود: باید به صورت جدی در حوزه  هوشمندسازی مدارس وارد شد و شهری مانند مشهد و یا سایر شهرهای کشور باید سریع‌تر وارد این حوزه شوند.

طولانی‌شدن هوشمندسازی مدارس؛ تحول بی تحول
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای هوشمندسازی مدارس کشور امری زمان براست تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که در راستای اجرایی‌شدن این امر زمانی بیش از آنچه که هست طولانی شود که این طولانی‌شدن زمان به معنای آن است که تحول بنیادین، بی‌ تحول بنیادین و باید آن را رها کنیم.
وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش و نیز معلمان و فرهنگیان در راستای اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین در کشور گفت: در این راه باید معلمان و مدیران آموزش و پروش کمک کنند.

کتاب‌های آموزشی باید به کلی و بر این مبنا تغییر کند 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید روش‌های تدریس تغییر کند، دوره‌های ضمن خدمت و کتاب‌های آموزشی باید به کلی و بر این مبنا تغییر کند و در این راه معلمان و فرهنگیان کشور باید از روش‌های نوین تدریس آگاهی پیدا کرده و با آن روش‌ها اقدام به تدریس کنند.

کتاب باید دانش آموز را اهل فکر و خلاقیت کند

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در این راه کتاب‌های درسی نیز باید تغییر کند، اظهار داشت: بر این اساس باید کتاب‌های آموزشی به گونه‌ای تالیف شود و تغییر کند که دانش‌آموز را اهل فکر و خلاق تربیت کند و اگر غیر این باشد این کتاب به درد دانش آموز نمی‌خورد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان ویژگی‌هایی که یک کتاب مناسب به سخن مقام معظم رهبری در ارتباط با کتاب‌های آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب‌هایی که تالیف می‌شود باید به گونه‌ای طراحی شود که رنگ و بوی فلسفه داشته باشد و دانش‌آموز را با خدا آشنا کند.

به دنبال کتابی 200 صفحه‌ای با 200 فرمول حفظی نیستیم
حاج بابایی در ادامه گریزی به کتاب‌های موجود در مقاطع گوناگون تحصیلی زد و گفت: به دنبال آن نیستم که در کتاب  200 صفحه‌ای 200فرمول برای حفظ کردن ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید کتاب‌ها به گونه‌ای تالیف شود که در آن اگر 50 فرمول در کتاب ارائه شده است آن فرمول‌ها برای دانش‌آموز به صورت عملیاتی و کاربردی ارائه شود و در این راه دانش‌آموز با استفاده از فناوری‌های نوین بتواند آن فرمول را در ذهن خود ترسیم کند.

باید دانش‌آموز امروزی در فراگیری اطلاعات چند رسانه‌ای باشد
وی  در ادامه به اهمیت بکارگیری روش‌های بصیری در آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس و با استفاده از روش‌های نوین آموزشی باید دانش‌آموز امروزی دانش‌آموز چند رسانه‌ای باشد که بتواند از گوش و چشم خود در آموزش استفاده کند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول