اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان:

نظام آموزشی 3-3-6 نتیجه تحول بنیادین در آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: نظام آموزشی 3-3-6 نتیجه تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور است.

نظام آموزشی 3-3-6 نتیجه تحول بنیادین در آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حبیب‌الله رمضانی ظهر امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نظام آموزشی جدید با عنوان 3-3-6 از ابتدای سال تحصیلی آینده در کلیه مدارس به اجرا درخواهد آمد که نتیجه تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که یکی از شاخص‌های اصلی استقرار این نظام آموزشی است.

وی افزود: از آنجا که نظام آموزشی پیشین چندان موثر نبوده و نیاز به تغییرات اساسی در آن دیده می‌شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر این نظام را به تصویب رساند که از سال آینده اجرایی می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه مهمترین کار در استقرار نظام آموزشی جدید آمادگی ذهنی خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای پذیرش این تغییر است گفت: باید نسبت به فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام کنیم و به همین دلیل کارگروه‌ها یا کمیته‌هایی را به این منظور تشکیل داده‌ایم که یکی از آنها کارگروه آموزش نیروی انسانی شهرستان است.

رمضانی ادامه داد: نیروهای انسانی شاغل در آموزش و پرورش آبادان باید دوره‌های آموزشی لازم برای هماهنگی با ساختار نظام آموزشی جدید را بگذرانند زیرا این ساختار شامل تغییرات خاصی است که بدون آموزش امکان این هماهنگی برای نیروهای ما وجود ندارد.

وی در خصوص تفاوت‌های نظام آموزشی جدید با قدیم تصریح کرد: در نظام 3-3-6 پایه اول راهنمایی نخواهیم داشت و به جای آن کلاس ششم ابتدایی جایگزین خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: برای استقرار نظام آموزشی جدید نیازمند کلاس‌ها و معلم‌های بیشتری برای پایه ششم ابتدایی هستیم که برای کمک به اجرایی کردن این کار تعداد شش کارگروه را تشکیل داده و 24 جلسه تخصصی را با حضور مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم که در این راستا جلساتی را در اداره با موضوع بررسی چالش‌ها و مزایا و آسیب‌های نظام آموزشی جدید در دستور کار داریم.

رمضانی در ادامه به نیازهای دیگر در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: برای استقرار نظام آموزشی 3-3-6 نیازمند افزایش فضای آموزشی به ویژه در مقطع ابتدایی به دلیل اضافه شدن پایه ششم هستیم که یا از طریق جابه‌جایی و یا از طریق ساخت و ساز این کمبود فضا را جبران خواهیم کرد.

وی هم‌چنین اظهار کرد: تغییر نظام آموزشی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که وزارت آموزش و پرورش مجری این نظام است و برخی شایعات مربوط به لغو این نظام به هیچ عنوان صحت ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های استقرار این نظام آموزشی هوشمندسازی مدارس است گفت: نزدیک به 20 مدرسه در شهرستان آبادان تاکنون یا هوشمند شده و یا در حال هوشمند شدن هستند و تمام هزینه‌های مربوط به این کار از محل اعتبارات داخلی ادارات آموزش و پرورش تأمین می‌شود که در آینده نزدیک قرار است تا این اعتبارات از طرف وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها اختصاص داده شود.

رمضانی در ادامه جلسه به ادغام نهضت سوادآموزی با اداره آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 93 شاهد پایان بی‌سوادی در شهرستان آبادان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تا پایان اسفندماه سال‌جاری جمع‌بندی‌های لازم برای استقرار نظام آموزشی جدید انجام خواهد شد و باید این نظام را با آرامش وارد مراحل اجرایی کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان گفت: امیدواریم با استقرار نظام آموزشی جدید در سال آینده یک سال خوب و با نشاط و همراه با آرامش را برای دانش‌آموزان شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول