اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بر ضرورت تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید کرد.

تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز محمد حسین روزیطلب پیش از ظهر امروز در همایش یک‌روزه مسئله‌یابی در پژوهش با تاکید بر ضرورت تحقق هر چه سریع‌تر تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند تحقیق و پژوهش بوده که در این راستا تحقیق و پژوهش در دو بخش اجرایی کردن تحول بنیادین و جنگ نرم مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تحقیق و پژوهش توسط معلمان به عنوان افسران تغییر و تحول را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: عناوین تحول بنیادین مطرح شده و برای عملیاتی شدن این عناوین پژوهش‌های بسیاری مورد نیاز است که در این راستا معلمان و مدرسان ما باید با جدیت تلاش کنند.

وی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات که آموزش و پرورش را میدان عملیات جنگ نرم دشمن معرفی کرده است، ابراز داشت: آموزش و پرورش با مسئله جنگ نرم مواجه است و همان طور که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ نرم دشمن نیز قاطعانه پیروز می‌شویم.

روزیطلب در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های آموزش و پرورش در شرایط کنونی ابراز داشت: عدم اعتنا به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، کاستی در مسئله تعلیم و تربیت نیرو، ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی و پایین بودن نرخ بهره‌وری از جمله ویژگی‌های آموزش و پرورش است که با تحقق تحول بنیادین این کاستی‌ها جبران می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: تحول بنیادین تحولی عمیق، ریشه‌ای، نظام‌مند، آینده نگر و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف اسلامی است.

وی در پایان بر ضرورت حاکمیت رویکرد فرهنگی تربیتی و نهادینه‌سازی عدالت آموزشی و تربیتی تاکید کرد و گفت: باید در فضای جدید آموزشی دانش‌آموز از یادگیرنده صرف به فراگیر فعال، تربیت‌جو و مشارکت‌پذیر تبدیل شود و معلم نیز از آموزش دهنده به سمت مربی، اسوه و تسهیل کننده در یادگیری تغییر کند.

به گزارش فارس، همایش یک روزه مسئله‌یابی در پژوهش منطقه 4 کشور (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول