اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

مناسب‌سازی برای معلولان مطابق نیاز جامعه باشد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناسب‌سازی برای معلولان به منظور بهره‌وری بیشتر مطابق نیاز جامعه صورت گیرد.

مناسب‌سازی برای معلولان مطابق نیاز جامعه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علی محمد آزاد امروز در کمیته مناسب‌سازی معلولان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان وظایفی برای تمام دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های فعال در سطح شهر‌ها به منظور رعایت حقوق توان‌جویان در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.
وی افزود: معلولان همانند شهروندان عادی از حقوق شهروندی برخوردار هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی این مجموعه‌ها باید حقوق معلولان را در زمینه موضوعات عمرانی، امور شهری، تردد معلولان در سطح شهر و مکان‌های عبور و مرور آنها رعایت کنند.
آزاد به ضرورت توجه تمامی مسئولان و مردم به موضوع مناسب‌سازی اشاره کرد و افزود: با توجه به مفاد قانونی تمامی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
وی تصریح کرد: حمایت از معلولان در زمینه مناسب‌سازی با توجه به قانون جامع باید با تلاشی دو چندان از سوی مسئولان پیگیری شود تا آنان نیز بتوانند در کنار دیگر افراد جامعه از امکانات استفاده کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان به ضرورت توجه به روان‌سازی در زمینه فعالیت‌های معلولان در سطح شهر‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ساختار شهری و ادارات و سازمان‌ها باید به گونه‌ای باشد که معلولان در راستای رفت و آمد‌های خود با مشکل مواجه نشوند. 
آزاد با بیان اینکه صدور مجوز برای ساختمان‌سازی نیز منوط به رعایت حقوق معلولان است، گفت: شهرداری‌ها نیز باید به این موضوع توجه کنند و تمامی این موضوعات در قوانین پیش‌بینی شده است.
آزاد اظهار امیدواری کرد که با تبیین قانون جامع حمایت از معلولان روزبه‌روز از مشکلات این قشر از جامعه کاسته شود.
انتهای پیام/غ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول