اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی استان قم:

26 هزار معلول مورد حمایت بهزیستی قم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: بیش از 26 هزار معلول در استان پذیرش شده‌اند که نسبت به جمعیت استان رقم بالایی است.

26 هزار معلول مورد حمایت بهزیستی قم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی‌مظفری ظهر امروز در سی و یکمین همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور که در هتل خورشید برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: قم، استانی با مساحت 11 هزار و 240 کیلومتر مربع بوده که دارای 320 روستا و آبادی است و طبق سرشماری صورت گرفته در سال جاری بیش از یک میلیون و 140 هزار نفر جمعیت دارد.
وی ادامه داد: شرایط استان به گونه‌ای است که 95.3 درصد جمعیت در شهر قم و 4.7 درصد جمعیت در بخش‌ها و روستاها ساکن هستند.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه استان قم، استانی مهاجرپذیر است، گفت: در حوزه خدمات بهزیستی استان، 60 درصد خدمات به افرادی ارائه می‌شود که از استان‌های دیگر در قم ساکن شده‌اند.
حاجی‌مظفری خاطرنشان کرد: جاذبه‌های قم سبب می‌شود که مهاجرپذیری در این شهر افزایش داشته باشد و افرادی از تمام استان‌ها به ویژه زنجان، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی و لرستان وارد قم ‌شوند.
وی بیان داشت: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه و علما در شهر قم سبب شده است که 250 هزار مسافر در هفته وارد شهر قم ‌شوند.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم ابراز داشت: 400 مرکز زیارتی، سیاحتی و تاریخی در استان وجود دارد که خود عاملی برای جذب مسافر و گردشگر است.
حاجی‌مظفری با اشاره به اینکه استان قم محل عبور 17 استان کشور است، عنوان داشت: حضور 16 میلیون زائر به صورت سالانه در استان علاوه بر وجود مزیت‌هایی اقتصادی، افزایش حجم کاری خدمات بهزیستی را نیز به دنبال دارد.
وی گفت: سازمان بهزیستی قم سالانه 10 تا 15 هزار نفر را به عنوان در راه ماندگان مورد حمایت و پوشش خود قرار می‌دهد.
 
* ساماندهی سالانه دو هزار متکدی در قم
رئیس سازمان بهزیستی استان قم اضافه کرد: شرایط مذهبی و زیارتی قم سبب شده است، افرادی با شرایط خاص و منبع آسیب در قالب تکدی‌گران و بزه‌های اجتماعی وارد شهر شوند که توسط سازمان بهزیستی استان مورد پیگیری و ساماندهی قرار می‌گیرند.
حاجی‌مظفری ابراز داشت: سالانه دو هزار متکدی توسط سازمان بهزیستی قم پذیرش شده و ساماندهی می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی قم در حوزه توانبخشی یادآور شد: بیش از 26 هزار معلول در استان پذیرش شده‌اند که نسبت به جمعیت استان رقم بالایی است.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: پنج هزار معلول ذهنی، 10 هزار معلول جسمی و حرکتی، سه هزار سالمند، هزار و 200 نابینا، سه هزار و 1700 ناشنوا و کم‌شنوا، 750 بیمار روانی مزمن و 350 معلول ضایعه نخاعی از خدمات سازمان بهزیستی قم بهره‌مند می‌شوند.
حاجی‌مظفری عنوان کرد: 35 مرکز روزانه و شبانه در استان قم به معلولان خدمات‌رسانی می‌کنند و 2 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.
 
* اهمیت توجه به معلولیت در سنین کودکی
وی با اشاره به برگزاری همایش معاونان توانبخشی در قم گفت: برگزاری این قبیل همایش‌ها شرایطی را فراهم می‌سازد که خدمات مختلف و هدفمند در راستای توانمندسازی معلولان مورد توجه و بهره‌گیری قرار گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: باید شرایط به نحوی ارائه شود که معلولانی که به کار درمانی، گفتار درمانی و غیره نیاز دارند، مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرند، چرا که بی‌توجهی به معلولیت افراد در سنین پایین، زمین‌گیری معلولان را در آینده رقم خواهد زد.
حاجی‌مظفری عنوان کرد: سازمان بهزیستی تلاش دارد نسبت به توانمندسازی پایدار معلولان تلاش کرده و نسبت به خروج معلولان توانمند از چرخه خدمات و حمایت خود اقدام کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول