اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم عنوان کرد

مناسب‌سازی فروشگاه‌ها و مراکز خرید برای معلولان استان

خبرگزاری فارس: مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم گفت: مناسب‌سازی فروشگاه‌ها و مراکز خرید برای معلولان استان از جمله برنامه‌های ستاد مناسب‌سازی فضای عمومی ویژه معلولان در قم است.

مناسب‌سازی فروشگاه‌ها و مراکز خرید برای معلولان استان
ابوالفضل فتح‌الله بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: مناسب‌سازی به طور کلی ایجاد شرایط آسان به منظور تردد معلولان، جانبازان، افراد کم‌توان و سالمندان در فضاهای شهری و اماکن عمومی شهری است به گونه‌ای که بتوانند به صورت آسان از خدمات موجود استفاده کرده و در مسیرها تردد کنند.
وی ادامه داد: جلساتی به صورت ستاد هماهنگی و پیگیری اقدامات در راستای مناسب‌سازی در استانداری قم برگزار شد.
مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: طی این جلسات از ارگان‌های مختلف دعوت به عمل آمد تا با حضور در جلسات خواسته‌های خود را مطرح کنند و مصوبات در جلسات بعد مورد پیگیری قرار گرفت و در حال حاضر شرایط خوبی در این زمینه ایجاد شده است.
فتح‌الله بیگی با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز اماکن عمومی و خصوصی از طریق شهرداری تایید می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر مصوب شده است، هیچ ساختمان عمومی که در طرح‌های آن بحث مناسب‌سازی رعایت نشده است مورد تایید قرار نگیرد.در بازدیدها نیز مهندسان ناظر به بحث مناسب‌سازی توجه دارند و مطابق با دستورالعمل مصوب شده عمل می‌کنند.
مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: در اماکنی که از قبل ساخته شده‌اند و طرح‌هایی که قبل از مصوبه یاد شده تایید شده‌اند، با مهندسان ناظر صحبت شده است که در حین کار راهکار اجرایی در طرح‌ها قرار داده شود.
فتح‌الله بیگی در رابطه با اماکن احداث شده و در حال بهره‌برداری که مناسب‌سازی نشده‌اند، گفت: اماکن عمومی و دولتی از طریق استانداری پیگیری شده و نسبت به مناسب‌سازی آن از جمله ایجاد آسانسور، رمپ و سرویس‌های بهداشتی در داخل ساختمان اقدام می‌شود.
وی اذعان داشت: در زمینه مناسب سازی علاوه بر جلسه ستاد استانی، جلسات فرعی نیز با فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز عمومی و اصناف برگزار شده است.
مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم گفت: در این جلسات در رابطه با قانون حمایت از معلولان و مناسب‌سازی فضاهای شهری اطلاعات لازم به آنها داده و آگاه‌سازی عمومی صورت می‌پذیرد.
فتح‌الله بیگی با اشاره به فرهنگ‌سازی جامعه در ارتباط با مناسب‌سازی اماکن عمومی ویژه معلولان خاطرنشان کرد: فرهنگ مناسب‌سازی باید در جامعه ایجاد شود چرا که تمام افراد حق دارند از امکانات عمومی جامعه به صورت مساوی استفاده کنند و این امکانات در دسترس همه قرار داشته باشد.
به گفته وی، سازمان بهزیستی متولی مناسب‌سازی است و طبق قانون پیگیری این امر را به عهده دارد و دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی نیز در این سازمان واقع است.
مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم یادآور شد: فرهنگ‌سازی و اجرایی کردن مصوبات قانون مناسب‌سازی فضاهای عمومی جامعه بر عهده سازمان بهزیستی است.
فتح‌الله بیگی در ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی فضاهای عمومی جامعه ارگان‌‌ها و نهادهای مختلفی از جمله شورای شهر، شهرداری، تربیت بدنی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، فرمانداری و... حضور دارند.
وی با بیان اینکه مناسب‌سازی فضای عمومی جامعه ایجاد تردد آسان و برداشتن موانع از مسیر است، تصریح کرد: فرد معلول زمانی که وارد اماکن عمومی می‌شود باید شرایطی برای تردد آسان و دسترسی به پیاده‌رو و خیابان و همچنین فضاهای داخلی ساختمان اداری مورد نظر داشته باشد.
مسئول مناسب‌سازی بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: فضاهای عمومی جزء برنامه مناسب‌سازی قرار دارد و پارک‌ها و بوستان‌ها نیز شامل این برنامه می‌شود.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول