اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد

ایجاد شغل‌های جدید و ساماندهی اشتغال معلولان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور با مهم خواندن توانمندسازی معلولان در جامعه گفت: ایجاد شغل‌های جدید و ساماندهی اشتغال معلولان می‌تواند گام موثری در راستای توانمندسازی این قشر از جامعه باشد.

ایجاد شغل‌های جدید و ساماندهی اشتغال معلولان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایون هاشمی ظهر امروز در سی و یکمین همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور که در هتل خورشید برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تاثیرات مطلوب برگزاری جلسات مختلف با حضور معاونان بخش‌های مختلف سازمان بهزیستی اظهار داشت: برگزاری این همایش تاثیرات مطلوبی در راستای هم‌افزایی تدابیر و سیاست‌های واحد و هم‌شکل خواهد داشت.
وی با ارائه تعریفی از معلولیت ادامه داد: معلول فردی است که به دلیل مشکلات و نواقصی که در ساختار جسمی و رفتاری دارد مورد پذیرش اجتماع قرار نمی‌گیرد و جامعه معلول، جامعه‌ای است که فرد معلول را به راحتی نمی‌پذیرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: مسئولان بهزیستی در سراسر کشور باید تلاش کنند، جامعه را به آمادگی لازم برای پذیرش معلول برسانند؛ اینکه جامعه بتواند فرد معلول را به راحتی بپذیرد، نشان از این دارد که فکر معلول در جامعه وجود ندارد.
هاشمی ابراز داشت: نگاهی که در گذشته بر وضعیت معلولان در جامعه حاکم بود به این صورت بود که فرد معلول باید خود را با جامعه منطبق می‌ساخت اما نگاه امروز اینگونه است که جامعه باید بستر مناسبی فراهم سازد تا معلول مانند دیگران زندگی مطلوبی داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر 650 میلیون معلول در جهان وجود دارد که بیش از 70 درصد آنها در کشورهای جهان سوم هستند و امروز معلولیت در بین‌ گروه‌های پایین دستی و کودکان دیده می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت فلسفه توانبخشی خاطرنشان کرد: توانبخشی به منظور امید داشتن است و مسئولان باید به این امر توجه زیادی داشته باشند و از کنار این امر به سادگی عبور نکنند.
هاشمی با بیان اینکه امروز مشارکت مددجو و مددکار از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: حضور و فعالیت مددجویان در امور مربوط به خود، در مرحله اول کمک‌های بسیاری به خود آنها می‌کند.
وی اذعان داشت: سازمان بهزیستی یک نهاد خدمتی است که از سویی به ارائه خدمت به جامعه هدف خود پرداخته و از سوی دیگر مردم و دیگر دستگاه‌ها و نهادها را به منظور پذیرش وضعیت افراد معلول آماده می‌سازد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی انطباق فعالیت‌ها و برنامه‌های سایر نهادها به منظور برقراری ارتباطات مفید و موثر در جامعه است.
هاشمی تقدم و اولویت خدمات اجتماع محور، تاکید بر حفظ و ارتقا مستمر کیفیت و خدمات، اعمال سیاست‌های درون‌بخشی، بین بخشی و فرا بخشی، همگونی خدمات به معلولان متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی جامعه، احیای سیستم مددکاری و تقویت و حمایت از مراکز خصوصی را از برنامه‌های مورد توجه معاونت‌های توانبخشی ادارات بهزیستی سراسر کشور عنوان کرد.
به گفته وی، در جامعه امروز که پیشرفت و تکنولوژی حرف نخست را می‌زند باید با شناخت آسیب‌ها، روش‌های نوین را نیز مورد شناسایی قرار داد و نسبت به رفع آن اقدام کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم وجود اتاق فکر در معاونت‌های ادارات بهزیستی سراسر کشور خاطرنشان کرد: اتاق فکر بدون تجهیزات و صرف هزینه‌های گزاف، محلی است که در آن مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه راهکارهای مناسبی نسبت به برطرف کردن آن اقدام می‌شود.
هاشمی ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و پاسخگویی و افزایش فعالیت رسانه‌ای را در دستیابی به اهداف کل سازمان بهزیستی که توسعه و ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف خود است را مفید و موثر ارزیابی کرد.
وی همچنین به اهمیت بازآموزی مربیان اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان و کادر فنی و اجرایی سازمان بهزیستی در ارائه خدمات موثر و مطلوب تاثیرگذار است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با مهم خواندن توانمندسازی معلولان در جامعه تصریح کرد: ایجاد شغل‌های جدید و ساماندهی اشتغال معلولان می‌تواند گام موثری در راستای توانمندسازی این قشر از جامعه باشد.
هاشمی گفت: افزایش اعتماد به نفس معلولان بهترین گام برای معرفی توانمندی‌های این افراد به خود آنها است که در این بین می‌توان از اموری همچون ورزش استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: نباید به بحث ورزش معلولان تنها به عنوان یک برنامه تفریحی نگاه کرد بلکه این امر می‌تواند سبب ارتقا روحیه معلولان و تقویت بحث توانمندی آنها شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول