اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

استعدادهای معلولان شناسایی و بارور شود

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: گاهی مشاهده می‌شود استعدادهایی در افراد معلول وجود دارد و متجلی می‌شود که شناسایی، پشتیبانی و پرستاری مناسب از آنها می‌تواند کارایی این افراد را در عرصه‌های مختلف افزایش دهد.

استعدادهای معلولان شناسایی و بارور شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با معاونان توان‌بخشی سازمان بهزیستی سراسر کشور با اشاره به اینکه خدمت در عرصه توان‌بخشی از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: فعالیت در امور بهزیستی و توان‌بخشی برای رضای خدا، رحمت خداوند متعال را متوجه انسان می‌کند.
وی با بیان اینکه تقویت روحیه امید و معنویات در معلولان امری ضروری است، بیان داشت: گاهی دقت در برقراری ارتباط و تعامل با معلولان، ایجاد فضایی با نشاط، مهربانی و پرستاری دلسوزانه در ضمن وظایف جاری موجب شفای روحی و افزایش امید معلولان می‌شود.
سعیدی خاطر نشان کرد: شفای جسمی فقط در دنیا و تا هنگام مرگ همراه انسان است و آنچه اهمیت دارد شفای روح و قلب انسان‌هاست.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال اولیاء الهی را وسیله برای شفا قرار داده است، افزود: حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) کانونی برای توسل هستند که بیماران و معلولان با التجاء به این مکان‌های مقدس و برقراری اتصال معنوی، چشم امید به کرامات این بزرگواران دارند.  
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ابراز داشت: گاهی مشاهده می‌شود استعدادهایی در افراد معلول وجود دارد و متجلی می‌شود که شناسایی، پشتیبانی و پرستاری مناسب از آنها می‌تواند کارایی این افراد را در عرصه‌های مختلف افزایش دهد.
وی عنوان کرد: پرورش استعدادهای معلولان علاوه بر رشد و ایجاد امید در آن‌ها از آسیب‌های روحی، اعتقادی و ناامیدی جلوگیری می‌کند.
سعیدی با اشاره به نحوه برخورد مقام معظم رهبری در دیدار با معلولان و جانبازان یادآور شد: عنایت ویژه ایشان به این افراد باید الگوی همه مردم به ویژه مسئولین و کارمندان نهادهای توان‌بخشی باشد.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول