اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

هواپیمای جاسوسی سند تجاوز آمریکایی‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: هواپیمای جاسوسی و رادارگریز آمریکا به عنوان سند تجاوز آمریکایی‌ها در اختیار ملت ایران اسلامی است.

هواپیمای جاسوسی سند تجاوز آمریکایی‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در خطبه اول نماز وحدت‌بخش عبادی سیاسی این هفته آبپخش با توصیه خود و سایر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای انجام واجبات و عمل به فرامین و دستورات حضرت باری‌تعالی و دوری از محرمات و منکرات و آنچه ذات اقدس حضرت باری‌تعالی ما را از انجام آن نهی کرده، می‌باشد و رعایت تقوای الهی باعث سرافرازی انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود.
وی افزود: رعایت عدالت یکی از نمودهای تقوا و دستورات الهی به انسان است که در آیات قرآن کریم و روایات متعدد بر آن تاکید فراوان شده است.
رضایی تصریح کرد: با بیان مفهوم عدالت اذهان انسان‌ها متوجه منصب خطیر قضاوت می‌شود و قضات باید در انجام وظیفه خود بر رعایت عدالت توجه ویژه داشته باشند و حتی در آیات و روایات آمده که قضات باید در نگاه کردن به شاکی و متشاکی رعایت عدالت را کنند.
امام جمعه آبپخش با بیان اینکه رعایت عدالت تنها مختص مقام قضاوت نیست خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها مامور به اجرای عدالت هستند و باید عدالت را نسبت به خانواده خود و سایر اعضای و افراد جامعه رعایت کنیم.
رضایی با اشاره به آیه 8 سوره مائده بیان داشت: در آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) تاکیدات ویژه بر رعایت عدالت شده است و حتی تاکید شده که انسان‌ها در برخورد با دشمنان خود نیز باید رعایت عدالت و دادگری را داشته باشند.
وی ادامه داد: در بسیاری از آیات قرآن کریم فلسفه ارسال رسل و انزال کتب اقامه عدالت در جامعه معرفی شده و این امر مسئولیت همه انسان‌ها در اقامه و رعایت عدالت در جامعه را بیان می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه امیرامومنان علی(ع) عدل را ترازوی خداوند متعال معرفی کرده‌اند، ابراز داشت: اگر عدل در جامعه‌ای رعایت نشود حق نیز در آن جامعه رعایت نخواهد شد.
خطیب جمعه آبپخش متذکر شد: نام امام عصر (عج) با عدالت قرین شده و ایشان با ظهور خویش عدالت را بر جامعه انسانی حکمفرما می‌کنند.
رضایی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با پرداختن به مسئله ساقط شدن هواپیمای جاسوسی گفت:‌ مهم‌ترین مسئله امروز امت اسلامی ایران در مقابل دنیای کفر و استکبار و در راس آنها آمریکای جنایتکار مسئله فرونشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است و این امر مایه مباهات و افتخار ملت مسلمان ایران اسلامی است.
امام جمعه آبپخش با اشاره بر تعجب و مبهوت شدن دشمنان ایران اسلامی از این مسئله اذعان داشت:‌ به گفته خود آمریکایی‌ها هواپیمای جاسوسی R-Q170 از مدرن‌ترین هواپیماهای جاسوسی است که توسط ایرانیان شکار شده و این امر نشان از توان بالای نظامیان ایرانی در جنگ الکترونیک دارد.
رضایی بیان داشت: شکار این هواپیمای جاسوسی باعث افزایش عزت و عظمت ایرانیان در جامعه شده و ناراحتی و زبونی دشمنان ایران اسلامی و در راس آنها آمریکای جنایتکار را به دنبال دارد.
وی گفت: بر اساس تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی هواپیمای جاسوسی آمریکایی به حریم و مرز ایران اسلامی تجاوز کرده است و مجامع بین‌المللی باید به این تجاوز آشکار به حقوق ملت ایران پاسخ گویند.
امام جمعه آبپخش عنوان داشت: متاسفانه مجامع بین‌المللی که تحت فرمان آمریکای جنایتکار هستند در چنین مواردی که شاهد نقض آشکار حقوق ملت مسلمان ایران هستیم یا سکوت پیشه کرده و یا با اظهار تاسف ساده از کنار این مسئله گذشته‌اند.
رضایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تا روزها پس از این حادثه مهم سکوت کردند و جرات هیچگونه اظهارنظری نداشتند، یادآور شد: رئیس‌جمهور آمریکا پس از 10 روز با ذلت و خواری بدون اینکه حتی یک غذرخواهی لسانی ساده از ملت ایران کند تنها خواستار عودت این هواپیمای جاسوسی به آمریکای جنایتکار شد.
خطیب جمعه آبپخش اظهار داشت: اوباما بداند هواپیمایی که امروز در اختیار نیروهای مسلح ایران اسلامی است بعنوان سند تجاوز آمریکایی‌ها در اختیار ملت ایران اسلامی است و اختیار تصمیم‌گیری درباره آن تنها در اختیار مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راس آن ولی‌امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای است.
وی تاکید کرد:‌ تجاوز این هواپیمای جاسوسی به حریم ایران اسلامی در ذهن مردم ایران بعنوان ادامه دشمنی‌های ایران اسلامی تداعی شده و به ثبت رسیده است.
رضایی عنوان داشت: شکار این هواپیما توسط ایرانیان پیام بزرگی برای آمریکای جنایتکار دارد و آن این است که دیگر آمریکا قدرت بلامنازع فناوری در جهان نیست و امروز ایران در جنگ الکترونیک و ... قدرت برابری با ایشان را دارد و جوانان ایران اسلامی روز به روز در حال پیشرفت علمی هستند.
امام جمعه آبپخش متذکر شد: اقدام نیروهای مسلح ایران اسلامی در شکار این هواپیمای جاسوسی عمل به منویات و فرامین امام خامنه‌ای است و دشمنان باید بدانند امروز امت مسلمان ایران اسلامی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای کوتاه نمی‌آید و به هر تجاوزی پاسخ کوبنده خواهد داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول