اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان‌دهنده پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان‌دهنده فناوری، شهامت و پیشرفت کشور است.

کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان‌دهنده پیشرفت کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین‌ نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای مسلح سپاه پاسداران با اشاره به هدایت موجودات در عالم خلقت اظهار کرد: هدایت و راهنمایی موجودات یکی از موضوعات اساسی بوده که خداوند متعال در قرآن ذکر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: خداوند هر یک از موجودات را راهنمایی کرده و برای آنها راهی نشان داده تا راه حیات خود را حفظ کنند.
این مرجع تقلید ادامه داد: هدایت و راهنمایی پروردگار عالمیان در بین جمادات، نباتات و حیوانات وجود دارد و به عنوان مثال در حرکت منظم ستارگان و زمین مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به تمایز انسان نسبت به موجودات دیگر گفت: انسان از ابعاد مختلف با حیوانات متفاوت و از قدرت فکر، اختیار و عقل برخوردار است و خداوند انسان‌ها و کتاب‌های آسمانی را برای هدایت و راهنمایی آنها قرار داده است.
نوری‌همدانی ادامه داد: انسان نیاز به هدایت و راهنمایی دارد تا استعدادها و توانمندی‌های خود را در مسیر مناسب شکوفا کند.
وی با خطاب قرار دادن حاضران گفت: شرکت شما در طرح بصیرت سعادتی بوده و تشرف به زیارت حضرت معصومه(س) توفیق افزون‌تری نصیب شما کرده است.
این مرجع تقلید با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) بیان کرد: این امام بزرگوار در سخنی فرمودند «بساط علم و دانش در آخرالزمان از نجف و کوفه برچیده و در قم گسترده می‌شود و صدای اسلام ناب از قم به جهان می‌رسد».
وی خاطرنشان کرد: پس از قرن‌ها استکبار، استعمار، ظلم و ذلت، انقلاب ایران توسط فقیه بزرگ و حماسه‌آفرین امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و علاوه بر بیدارگری مسلمانان تونس، مصر، یمن، لیبی، بحرین، اردن و عربستان، مرزها را درنوردید و به اروپا و آمریکا رسید.
‌نوری‌همدانی ادامه داد: حرکت کشورهای اروپایی بیداری بوده که از بیداری انقلاب نشات گرفته است.
وی با اشاره به طاغوت اقتصادی در اروپا گفت: 99 درصد مردم در اروپا به تدریج بیدار شدند و تفکر طاغوت‌ستیزی آنها از ایران سرچشمه گرفته چراکه مردم در ایران گرفتار استکبار سلاطین و استبداد و قدرت‌های بزرگ بودند و با خودباوری، خوداتکایی و شجاعتی که امام خمینی(ره) به مردم داد، قیام کردند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این انقلاب کل جهان، محرومان و مستضعفان را بیدار کرد و روز‌به‌روز با صلابت بیشتر در برابر مستکبران می‌ایستند و مستکبران روز‌به‌روز منفورتر و ضعیف‌تر می‌شوند.
وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب، دو قدرت شرق و غرب وجود داشت اما امام خمینی(ره) به سرعت و بدون تکیه بر قدرت‌های غرب و شرق قیام کرد.
‌نوری‌همدانی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی حاصل تجارب خود را در وصیتنامه‌‌ای آورده‌اند که مطالعه آن سودمند و راهگشاست.
وی با اشاره به موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی گفت: مردم توانستند با عزت و افتخار و مدیریت امام خمینی(ره) جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته و سربلند خارج شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به فرود آوردن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط متخصصان کشورمان تاکید کرد: فکر روز بود که شما توانستید هواپیمای جاسوسی آمریکا را فرود آورید و این امر نشان‌دهنده فناوری، شهامت و پیشرفت کشور است.
وی عنوان کرد: هر چند دشمنان روز‌به‌روز قدرت شما را در همایش‌ها و صنایع نظامی مشاهده می‌کنند ولی فکر نمی‌کردند شما چنین قدرتی دارید و با وجود فناوری پیچیده‌ای که هواپیمای جاسوسی دارد بتوانید آن را سالم فرود آورید و به جریان و رمزهای آن آشنایی داشته باشید.
‌نوری‌همدانی ادامه داد: فرود آوردن این هواپیمای جاسوسی قدرت، شهامت، پایداری و استقامت و اطلاعات جدید شما را به دنیا نشان داد ولی باید در نظر داشت که قدرت شما بیش از این است و در آینده بیش از این به قدرت شما پی می‌برند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: به درستی حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و در ماه محرم و صفر باید سعی کرد از قیام امام حسین(ع) درس‌آموزی کنیم.
این مرجع تقلید با اشاره به درس‌های کربلا و عاشورا گفت: عاشورائیان با استقامت توانستند واقعه کربلا را به وجود آورند.
وی خاطرنشان کرد: ایمان و معنویت یکی دیگر از درس‌های عاشورا بوده که امتیازی بر این نهضت محسوب می‌شود و با این نیرو غزه 22 روزه و لبنان 33 روزه بر اسرائیل غالب شد.
‌نوری‌همدانی تصریح کرد: ولایت‌مداری و عشق به رهبری در واقعه عاشورا تاثیر فوق‌العاده‌ای داشت و با وجود آنکه یاران اباعبدالله الحسین(ع) کم بودند ولی درس ولایت‌مداری را به ما دادند و ولایت‌مداری صفت بارز غلامان و خطبای اباعبدالله(ع) بود.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که امروز نظام با وجود مقدس آیت‌الله خامنه‌ای برقرار و قدرتمند است.   
این مرجع تقلید با اشاره به سفر خود به مسکو گفت: در این سفر با علما و سخنوران ادیان مختلف دیدار داشتم و مطلبی در طول مدت سفرم در یکی از روزنامه با تیتر «ایران بمب اتم دارد» به چاپ رسید.
وی عنوان کرد: این تیتر ذهن‌ها را به فکر فرو می‌برد که ایران انرژی هسته‌ای را در راه صلاح و مصلحت استفاده می‌کند و با پیگیری متوجه شدم خبرنگار، عاشورای ایران را به بمب اتم تشبیه کرده است.
‌نوری‌همدانی تصریح کرد: ملتی که عاشورا دارد نیازی به بمب اتم ندارد و عاشورا و نهضت کربلا هر یک از ما را سربازی قوی قرار داده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول