اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر خبر داد:

مرمت و نوسازی شبکه استراتژیک آبیاری آبپخش

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از مرمت و نوسازی شبکه استراتژیک آبیاری آبپخش خبر داد.

مرمت و نوسازی شبکه استراتژیک آبیاری آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، ‌سید مهدی موسوی جمعه‌شب در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات اظهار داشت: آبیاری از عوامل مهمی در کشاورزی است که تاثیر مهمی در میزان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد و تمام مسئولان شرکت بهره‌برداری و زهکشی استان بوشهر همواره بر آن توجه داشته‌اند.
وی افزود: در ماه‌ جاری مدیرکل دفتر بهره‌برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئتی از آن دفتر از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر بازدید داشتند و مسائل و مشکلات آنرا مورد بررسی قرار دادند.
موسوی اذعان داشت: بر اساس نتایج تحقیقات و بررسی این هیئت، شبکه‌ آبیاری بخش آبپخش از شبکه‌های فرسوده و قدیمی شناخته شد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌وری مناسب از حجم آب تحویلی از سد رئیسعلی دلواری در شبکه آب‌پخش طرح مرمت و بازسازی شبکه آبیاری از سد انحرافی شبانکاره تا کانال‌های پایین دست مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.
موسوی بیان کرد: بهبود شبکه‌ها و تاسیسات آبیاری و زهکشی استان بوشهر نقش مهمی در توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های کشاورزی استان دارد و این امر با تخصیص اعتبارات بازسازی و همکاری و مشارکت کشاورزان محقق می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع آب‌بها توسط کشاورزان اضافه کرد: کشاورزان با پرداخت به موقع‌ آب‌بهای سالانه خود می‌توانند شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر را در ترمیم، نوسازی و نگهداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر یاری کنند.
این مسئول به وجود سد مخزنی در بالادست شبکه آبیاری آبپخش اشاره کرد و ابراز داشت: در صورت اجرای طرح آبیاری در شبکه استراتژیک آبیاری آبپخش این شبکه پس از اتمام طرح به شبکه‌ آبیاری مدرن تبدیل می‌شود و راندمان انتقال آب آن به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و این امر سبب بهبود و تسریع در روند آبیاری نخیلات می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: کشاورزی زیربنای اقتصاد و معیشت مردم استان بوشهر است و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به جهاد اقتصادی مزین کرده‌اند از تمام توان و ظرفیت خود برای تحقق این هدف والای اقتصادی و رونق اقتصادی منطقه تلاش می‌کنیم.
موسوی بیان داشت: خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین وظایف و عبادات مسئولان است و ایشان باید در تمامی لحظات مسئولیت در این مسیر گام بردارند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول