اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت نمادین؛

پیکر پاک شهدای کربلا در قزوین تشییع شد

خبرگزاری فارس: در اقدامی نمادین پیکر پاک شهدای کربلا صبح امروز بر روی دستان زنان شهر قزوین تشییع شد.

پیکر پاک شهدای کربلا در قزوین تشییع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در سومین روز شهادت امام حسین و یاران باوفایش، صبح امروز در حرکتی نمادین در شهر قزوین، پیکر پاک شهدای کربلا بر روی دستان صدها نفر از زنان قزوین تشییع شد.
در این مراسم زنان قزوینی پس از برگزاری مراسم عزاداری برای اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش، یا حسین گویان و با چشمانی گریان پیکرهای پارچه‌ای بدون سر را به عنوان نمادی از پیکرهای شهدای کربلا بر دوش گرفته و با حرکت به سمت امامزاده حسین (ع) مراسم تشییع نمادینی را برگزار کردند و عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و خاندان پیامبر گرامی اسلام نشان دادند.
بر اساس این گزارش این مراسم نمادین خاکسپاری و یا تشییع پیکرهای پاک شهدای کربلای که در قزوین با عنوان «سوم امام» نیز از آن یاد می‌شود، مراسمی مختص زنان است که برگرفته از حرکت زنان طایفه بنی‌اسد است.
بر اساس روایات نقل شده، در سال 61 هجری بعد از جنایت سپاهیان یزید بن معاویه، زنان طایفه بنی‌اسد که در نزدیکی سرزمین کربلا زندگی می‌کردند، هنگام عبور از کنار رودخانه فرات اجسادی نورانی و خوشبو را مشاهده می‌کنند و با دیدن این اجساد از مردان قبیله خود درخواست دفن و خاکسپاری آنان را می‌کنند اما مردان قبیله از این کار سر باز می‌زنند.
از این‌رو زنان این قبیله خود برای دفن پیکر پاک شهدای کربلا می‌روند ولی چون بدن‌ها پاره پاره بوده و آنها را نمی‌شناختند در حالت تحیر و تردید باقی می‌مانند که در این هنگام امام سجاد (ع) در جمع آنان حاضر و یکی یکی بدن‌ها را به بنی‌اسد معرفی کرده و آنها بدن‌ها را دفن می‌کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول