اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فارسان:

کربلا دانشگاه ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فارسان گفت: کربلا بزرگ‌ترین دانشگاه مکتب ولایت‌مداری است.

کربلا دانشگاه ولایت‌مداری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌‎الاسلام عبدالعلی پوراکبر عصر امروز در مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) در جمع بسیجیان این شهرستان، اظهار داشت: واقعه عظیم عاشورا با گذشت قریب به یک هزار و 400 سال تاکنون برای همگان تازگی دارد و مدرسه‌ای است که در هر زمان افراد می‌توانند راه و رسم تحقق حق و عدالت را از آن بیاموزند.
وی با اشاره به التزام مردم این شهرستان به اصول و ارزش‌های دین اسلام، گفت: پایبندی مردم این شهرستان به اصول و ارزش‌های اسلام و عشق به ائمه اطهار (ع) به عنوان یک ظرفیت مانع از نفوذ عقاید ضد دینی در مراسم عزاداری شود.
پوراکبر تصریح کرد: این در حالی ا‌ست که با وجود عمق برنامه‌ریزی دشمن در راستای تخریب جوانان لازم است تا از فرصت محرم برای شبه‌زدایی در دین و بیان اعتقادات اصل اسلامی به جوانان بیشترین بهره را برد.
امام جمعه فارسان با بیان اینکه حماسه ماندگار عاشورا فراموش ناشدنی است، افزود: ظالمان و مستکبران هرگز نتوانستند جلوی ماندگاری و پویایی عاشورا را بگیرند و هر سال که می‌گذرد عزاداری سرور و سالار شهیدان با شور و شعور بیشتری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مجالس عزای اباعبدالله ‌الحسین (ع) باید ارتقای معرفت و بصیرت دینی را با جدیت پیگیری کند، تصریح کرد: باید در همه سطوح از سخنرانی و مداحی و شیوه عزاداری معرفت دینی جلوه‌گر باشد، در غیر اینصورت هدف اصلی از عزاداری امام حسین (ع) محقق نمی‌شود.
پوراکبر بر لزوم مطالعه و مستندسرایی مداحان تأکید کرد و گفت: روحانیون باید در جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی بیش از پیش تلاش کنند.
وی همچنین بر نقش ویژه امر به معروف در بالا بردن و تقویت سلامت اجتماعی در حوزه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: امر به معروف در واقع موثرترین شیوه تعامل و نظارت اجتماعی در بهبود ناهنجاری‌های اجتماعی است.
امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: برهمین اساس وظیفه همه ما انسان‌ها، فرهنگ‌سازی در راستای ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و آشنایی مردم به انجام این تکلیف الهی و حق شرعی و قانونی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول