اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد سنقر و کلیایی:

120 هنرمند سنقری واقعه کربلا را به تصویر کشیدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با همت 120 نفر از هنرمندان این شهرستان حادثه قیام کربلای حسینی برای عموم به نمایش درآمد.

120 هنرمند سنقری واقعه کربلا را به تصویر کشیدند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، نادر حیدریان گفت: همزمان با عاشورای حسینی با همت اداره‌های سطح شهر و به کوشش جلال فصیحی از هنرمندان این شهرستان تعزیه بزرگ حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در این شهرستان به اجرا درآمد که با استقبال خوب و گسترده عموم مردم مواجه شد. 
وی با اشاره به نقش هنر تئاتر به ویژه تعزیه در انتقال مفاهیم ارزشی به جامعه تصریح کرد: این مراسم هر سال در سطح شهر سنقر برگزار می‌شود؛ اما امسال از گستردگی بیشتری برخوردار بود و 120 نفر از هنرمندان عرصه تئاتر این شهرستان توانستند این حادثه بزرگ را به نمایش بکشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و کلیایی افزود: این تعزیه روایت‌گر حادثه عظیم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) برای آوردن آب برای تشنگان کاروان امام حسین (ع) و شهادت این بزرگ پرچم‌دار اسلام بود. 
حیدریان ادامه داد: بخش دیگر این تعزیه مربوط به آتش زدن خیمه‌های دشت کربلا بود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول