اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از برپایی مراسم‌های عزاداری در تاسوعای حسینی؛

قم در شهادت سقای کربلا به سوگ نشست

خبرگزاری فارس: شهر قم در تاسوعای حسینی و در سوگ شهادت سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس غرق در ماتم و عزا شده است.

قم در شهادت سقای کربلا به سوگ نشست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت که شب گذشته تا پاسی از شب با حضور در مجالس عزاداری، در غم شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و همچنین حضرت ابوالفضل‌العباس به سوگواری پرداخته‌ بودند، از آغازین ساعات صبح امروز با حضور در قالب دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر قم راهی حرم حضرت معصومه(س) شده‌اند تا در جوار کریمه اهل بیت به سر و سینه بزنند.
در دفاتر مراجع تقلید، دفتر مقام معظم رهبری در قم، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد شهر قم نیز ظهر امروز به مناسبت تاسوعای حسینی ویژه‌ برنامه‌های عزاداری برپا شده و عزاداران حسینی در این مراسم‌ها حضوری باشکوه خواهند داشت.
برپایی مراسم‌های مقتل خوانی در مساجد و تکایا، اجرای مراسم آتش زدن نمادین خیمه‌ها، حرکت دسته‌های عزاداری قدیمی قم نظیر دسته چهل اختران، برگزاری مراسم مشعل گردانی و ... نیز از مراسم‌های ویژه‌ای است که این ایام در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به امامت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در حرم مطهر و همچنین اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در تمام مساجد و حسینیه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه جدی مردم قرار دارد.
پخش نذورات و پذیرایی از زائران حسینی نیز از دیگر برنامه‌های ویژه‌ای است در تمام نقاط مختلف شهر قم از سوی مردم برگزار می‌شود.
در این ایام به دلیل حضور خیل عظیم زائران از اقصی نقاط کشور در قم طرح‌های ترافیکی ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و همچنین مسیر حرکت دسته‌های عزاداری به اجرا در می‌آید.
بر اساس برنامه اعمال شده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خیابان ارم از سه راه بازار تا چهار راه شهدا، خیابان آذر از تقاطع عمار یاسر تا پل علیخانی دارای محدودیت‌های ترافیکی است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول