اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی ولی ‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

برجستگی‌های اخلاقی حماسه کربلا تبیین شود

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار تبیین برجستگی‌های اخلاقی و رفتاری در واقعه کربلا شد.

برجستگی‌های اخلاقی حماسه کربلا تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط‌ عمومی جهاد کشاورزی این شهرستان، به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و گرامیداشت  شهدای مظلوم کربلا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) مراسم عزاداری و مداحی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل با حضور کارکنان و حجت‌الاسلام‌ سید محمد موسوی سرپرست نمایندگی ولی ‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد.
موسوی با بیان اینکه  شیعه قلب عاشورا و عاشورا قلب اسلام است، تصریح کرد: دو دسته برای تضعیف نهضت عاشورا هستند، یکی دشمنان دانا که می‌خواهند مدیریت شیعه را در عاشورا تضعیف کنند و بشکنند.
وی یادآور شد: دسته دوم دوستان نادان که با وارد کردن خرافه در نهضت عاشورا و خرافه‌گویی خدشه به ارزش‌های این نهضت وارد می‌کنند.
موسوی افزود: باید از بدعت‌گذاری در مراسم جلوگیری کرد و مداحان و سخنرانان نباید اشعاری و یا جمله‌ای بگویند که از عظمت قیام امام حسین(ع) بکاهد.
سرپرست نمایندگی ولی‌ فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عاشورا قبل از اینکه یک نکته تاریخی باشد، یک نکته دینی، عقیدتی و ایدئولوژی است.
این مسئول گفت: درس کربلا، درس کتبی و شفایی نبوده است، بلکه یک درس عملی بوده است و در واقع یک حرکت عملی امام معصوم(ع) به شمار می‌رفت.
موسوی بیان داشت: باید به‌ دنبال برجستگی‌های اخلاقی و رفتاری در کربلا باشیم.
وی تصریح کرد: آنچه که نهضت  امام حسین(ع) و عاشورا را از سایر نهضت‌ها برجسته کرده معرفت و بصیرت یاران امام حسین (ع)بود.
سرپرست نمایندگی ولی‌ فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: عزاداری که نسبت به گناه در جامعه بی‌تفاوت باشد، معلوم است که مفهوم عزاداری را نفهمیده و معرفت پیدا نکرده است.
این مسئول با بیان اینکه از جمله اهداف  برجسته امام حسین (ع) در قیام کربلا اقامه نماز اول وقت بود، اذعان داشت: باید توجه به نماز اول وقت داشته و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نباشیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: تنها چیزی که می‌تواند بی‌عدالتی، به ویژه بی‌عدالتی اقتصادی را درمان کند متمسک شدن به قیام امام حسین (ع) است.
انتهای ‌پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول