اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

دفاع از ولایت فقیه تداوم راه کربلا است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه قم گفت: ادامه راه شهدای کربلا در دفاع از ولایت فقیه محقق می‏شود.

دفاع از ولایت فقیه تداوم راه کربلا است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام ولی الله لونی سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری شهدای کربلا در مصلی بزرگ امام خمینی(ع) شهرکرد، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا واقعیت دارد و در هر عصر و زمانی هستند افراد بیشماری که دست رد بر دعوت امام زمان خود می‌زنند و به خاطر دنیای خود حاضر به تبعیت از ولایت نمی‌شوند.
وی حضرت عباس(ع) را دارای بصیرت نافذ عنوان و گفت: دفاع عالمانه، آگاهانه و با بصیرت از ولایت فقیه وظیفه هر انسان متشرع و دیندار است.
لونی محرم را عبرت تاریخ دانست و افزود: با واقعه کربلا، حجت بر همگان تمام شد تا هیچگاه ولی و امام خود را تنها نگذارند.
این استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) روز اثبات ولایت‌مداری مردمی است که خود را مرید امام زمان خود می‌دانستند، گفت: در این روز هفتاد و دو نفر از یاران با وفای آن امام مظلوم، ایستادگی بر سر پیمان ولایت تا آخرین قطره خون را در تاریخ  ثبت کردند. 
وی با بیان اینکه امروز نیز هلهله کوفیان در تاریخ معاصر مشاهده می‌شود، گفت: مدعیان دروغین پیرو خط امام این ننگ تاریخ را در محرم 88 نشان دادند.
لونی عاشورا را آیینه فضایل آل الله دانست و افزود: هر کس به مقدار بینش و دانش خود از چشمه فیاض کربلا برداشت می‎کند و به همین دلیل مراسم حضرت سید الشهدا(ع) هر سال با شور بیشتری برپا می‏شود.
وی ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) در حماسه عاشورا با نثار جان خود و عزیزترین افرادش، عزت برای مسلمین آفرید و دین اسلام را تا ابد بیمه کرد.
لونی اضافه کرد: یاران باوفای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در رکاب ولی و امام خویش تا آخرین قطره خون خود جنگیدند و به شهادت رسیدند تا ولایتمداری خود را اثبات کنند.
وی ادامه راه شهدای کربلا را در دفاع از ولایت فقیه عنوان کرد و تبعیت از ولی فقیه را پیروی از امام زمان (عج) اعلام داشت.
انتهای پیام/خ۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول