اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثر معرق ‹‹علمدار کربلا ›› در کیش رونمایی شد

خبرگزاری فارس: تابلو معرق حضرت ابوالفضل العباس (ع) با عنوان ‹‹علمدار کربلا›› با اقتباس از اثر بی‌نظیر محمود فرشچیان در تالار شهر جزیره کیش رونمایی و به معرض عموم گذاشته شد.

اثر معرق ‹‹علمدار کربلا ›› در کیش رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، استاد معرق کار کیومرث صیاد که از مدیران کل این سازمان نیز است با صرف 600 ساعت کار و پس از پنج ماه تلاش بی‌وقفه این تابلو ارزشمند را با نگاه به شاهکار مینیاتور علمدار کربلای استاد فرشچیان ساخته است.
این معرق کار برجسته ساکن کیش، در این رابطه گفت: ساخت تابلو 70*100 معرق علمدار کربلا از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و برای ترکیب بندی خطوط و رنگ‌ها از برش و رنگ چوب‌های طبیعی استفاده شده و هیچ رنگ و خطی در آن استفاده نشده است.
کیومرث صیاد با ابراز امیدواری از اینکه این اثر هنری که با خلوص نیت ساخته شده مورد قبول حضرت امام حسین (ع) و برادر گرامی‌اش حضرت ابوالفضل عباس (ع) و یاران با وفای آن حضرت قرار گیرد، بیان داشت: حفظ و نگهداری آثار هنری از خلق آنان مهم‌تر است و تلاش برای مراقبت از آثار فرهنگی، ادبی، هنری، مذهبی و ... باید به عنوان یک فرهنگ در کشور تبدیل شود.
کیومرث صیاد در سال 1334 در شهرری به دنیا آمده و کار هنری را قبل از انقلاب در رشته‌های خاتم کاری، نقاشی و خطاطی آغاز کرد و از سال 1370 معرق کاری را به صورت تخصصی انجام داده و تا کنون 18 اثر برجسته معرق را که اکثر آنها زمینه مذهبی دارد خلق کرده است که از جمله مهم‌ترین آنها  تابلوهای مولود کعبه، عصر عاشورا، یوسف و برادرانش، ذبح اسماعیل، پیراهن یوسف و دانیال نبی را می‌توان نام برد.
یادآور می‌شود آثار این هنرمند در هشتمین نمایشگاه قرآنی کشور و همچنین در نمایشگاه دو سالانه صنایع چوب میراث فرهنگی در سال 1378 به عنوان اثر برگزیده کشوری انتخاب شده است.
انتهای پیام/ص30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول