اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

بین مدرسه و مسجد باید پیوند مستحکمی برقرار شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: باید بین مدرسه و مسجد پیوند و هماهنگی مستحکمی برقرار شود.

بین مدرسه و مسجد باید پیوند مستحکمی برقرار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، نماز را مهم‌ترین نگهدارنده نسل نوجوان و جوان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان خواند و اظهار داشت: باید بین مدرسه و مسجد پیوند و ارتباطی برقرار باشد.
وی گنابادی‌نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و معاون ویژه روحانیت استاندار را مسئول رسیدگی به موضوع ارتباط هرچه بیشتر مدارس با مساجد تعیین کرد و افزود: اگر بشود هر مدرسه‌ای هفته‌ای یک بار در هنگام نماز دانش‌آموزان خود را به صورت داوطلبانه به نزدیکترین مسجد ببرند و پیش نماز هم از چند دانش‌آموز برجسته قرآنی تجلیل کند به دلیل خاص‌ تربیت‌کنندگی مسجد در پرورش دانش‌آموز موثر است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر نقش و گستره عظیم فعالیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان که مسئولیت 80 هزار معلم و بیش از یک میلیون دانش‌آموز را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مادر تمام دستگاه‌ها است و تمام کسانی که در آینده مسئولیت نهادها را برعده می‌گیرند در آموزش و پرورش رشد می‌کنند.
وی بر تقویت بنیه مالی و ظرفیت‌های آموزش و پرورش در مناطق محروم و مرزی استان خراسان رضوی تاکید کرد و بیان داشت: نقاط مرزی پیشانی و نقطه مقابل تماس با افرادی است که در کشور و تحت تفکر دیگری قرار دارند آنجا محل تقابل دو دیدگاه و فرهنگ است و هر دولتی به اندازه غنا بخشیدن به فرهنگ خود در این نقطه می‌تواند موفق‌تر باشد.
صلاحی افزود: در نقاط مرزی نه تنها آموزش و پرورش ما باید بیشترین امکانات را داشته بلکه دیگر دستگاه‌ها هم باید به همین نحو باشد و حتی ساختمان مرزبانی ایران از ساختمان مرزبانی کشور روبرو هم بهتر باشد.
وی تاکید کرد: در مناطق مرزی به دلیل پیچیدگی شرایط یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و نتیجه‌ای بگیرد باید استراتژی مشخص داشت تا به نتایج واحدی رسید.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم اختصاص مبلغی به عنوان حق مرزی برای کسانی که در مناطق مرزی استان خدمت می‌کنند، تصریح کرد: در مورد مناطق مرزی هر اداره‌ای به موازات دوری از مرکز باید امکاناتی را فراهم کند و نیز مکان‌های که دورترین نقاط هستند و کمتر برخوردارند به آنها توجه شود و بیشترین امکانات را در اختیار آنان قرار دهند.
وی اقدامات فرهنگی و تربیتی در مناطق محروم و مرزنشین استان خراسان رضوی را در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان مهم خواند و افزود: امسال مجلس خود بودجه فرهنگی را توزیع  کرده است اما دستگاه‌ها می‌توانند با اعتباراتی که برای آنها در نظر گرفته شده است در راستای بهبود فضای فرهنگی اقدام کنند.
وی با اشاره به تاثیر تربیتی قرآن و نیز سخنان آیت‌الله سبحانی در رابطه با کمبود حافظ کل قرآن در ایران، بیان داشت: در ایران حافظ قرآن کریم کم داریم اما افراد با سواد زیاد داریم باید کاری کنیم که تعداد زیادی حافظ قرآن پرورش دهیم تا قابل شمارش نباشد.
استاندار خراسان رضوی از آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن استان به صورت همزمان در سراسر کشور خبرداد و افزود: مردم در راستای ثبت هر چه بهتر آمار با ماموران آمارگیر همکاری کنند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول