اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد:

مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم با جشنواره جوانان مسجد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: جشنواره جوانان مسجد گامی در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم است.

مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم با جشنواره جوانان مسجد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سلیمانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی "مدها متان" اظهار داشت: نشست چند روزه جوانان پرشور قرآنی و مسجدی موجب برکات زیادی برای جامعه می‌شود، که با برگزاری این جشنواره این برکات به خوبی عیان می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره بزرگ جوانان مسجد از سایر جشنواره‌های هفت‌گانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری به دلیل موضع متفاوت آن متمایز است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: هر یک از موضوعات این جشنواره در قالب جوان، مسجد و قرآن می‌تواند سر آغاز موضوعی مهم در جامعه باشد که محصول پیوند این سه موضوع به تربیت انسان‌های فاخر منجر می‌شود.
این مسئول افزود: در هر سطحی از یادگیری قرآن قرار بگیریم ضروری است از فرهنگ و آموزه‌های قرآن و مسجد الهام گرفته شود، چرا که انسان‌های بزرگ، بزرگی خود را از قرآن، اهل بیت (ع) و مسجد گرفته و با این تفکر زندگی می‌کنند.
سلیمانی وظیفه اساسی قرآن را هدایت بشر عنوان کرد و افزود: زبان قرآن زبان مشترک و بین‌المللی همه ملت‌های جامعه است و این کتاب وحی با زبان فطرت با جهانیان سخن می‌گوید.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: برای ارتباط عمیق با قرآن باید مراحلی طی شود و قرآن به متن زندگی انسان‌ها وارد شده و به کار گرفته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: زمانی این قابلیت در انسان به وجود می‌آید که قران در همه زندگی انسان به مدد او آمده و پیوند ناگسستنی با انسان داشته باشد.
سلیمانی یادآور شد: برخی‌ها اساساً با قرآن ارتباطی نداشته و برخی نیز در صورت داشتن این ارتباط به صورت فصلی به آن می‌پردازند.
این مسئول گفت: برخی نیز پیوند دایمی با قرآن دارند اما در آیات آن تدبر نمی‌کنند و برخی نیز با داشتن تحصیلات حوزوی آنگونه که شایسته انسان مومن است به آن نمی‌پردازند.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: اگر بناست نگاهی به جلو داشته باشیم باید کاستی‌های گذشته را جبران کرده و برنامه‌ریزی مناسبی با هدایت قرآن در زندگی داشته باشیم.
وی جشنواره جوانان مسجد را گامی در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم عنوان کرد و اذعان داشت: باید در زمینه تفسیر و تحقیق در قرآن توجه بیشتری در جامعه شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول