اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

70 هزار مسجد در کشور نیاز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: براساس بررسی‌های انجام شده کشور به 70 هزار مسجد نیاز دارد.

70 هزار مسجد در کشور نیاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی محمدی صبح امروز در بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر اظهار داشت: در برنامه پنج ساله در قالب سند چشم انداز توسعه بررسی و آسیب شناسی وضعیت 60 هزار مسجد در سطح کشور از نظر نوع بنا و استقرار مساجد در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: تهیه شناسنامه مساجد که شامل اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری است برای تهیه طرح نظام جامع مدیریت مساجد ضروری است.
محمدی تشکیل انجمن خیرین مسجد ساز را از جمله طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ذکر کرد و گفت: اساسنامه این طرح تهیه شده و امیدواریم با انتخاب هیئت امنای فعالی بتوانیم انجمنی کارآمد در سطح کشور داشته باشیم.
وی درباره بیمه خادمان مساجد نیز تصریح کرد: این سازمان اقدام به انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان رفاه و تامین اجتماعی برای بیمه خادمان مساجد انجام داده که در این راستا 28هزار نفر از خادمان ثابت مساجد تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: این سازمان مسئول برنامه نرم افزاری مساجد نیست بلکه با توجه به وظیفه ذاتی خود که متولی وقف است نسبت به مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نقش نظارتی دارد.
وی درمورد بودجه مساجد نیز افزود: بودجه مساجد در ردیف مستحبات قرار دارد این درحالی است که با توجه به نقش موثر مساجد در حرکت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور باید این بودجه در ردیف اصلی قرار داشته باشد.
محمدی با بیان اینکه راه اصلاح جامعه تمسک به قرآن و نماز است یادآور شد: رسیدگی به امور مساجد و حل مشکلات آنها باید در راس امور باشد.
وی اظهار داشت: اکنون در800 بقعه از بقاع متبرکه کشور نماز جماعت و بعضا حتی نماز جمعه نیز اقامه می‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مساجد کشور به یکپارچگی در سیاست گذاری و طراحی در بخش‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارند.
محمدی اضافه کرد: به‌دلیل نبود این یکپارچگی در مدیریت مساجد این اماکن با طرح های مختلف ساخته می‌شوند و هیچ نظارتی روی آنها صورت نمی‌گیرد.
وی اضافه کرد: اگر همراه هر مسجدی امام جماعتی نباشد این مساجد خود به عنوان یک تهدید تلقی می‌شوند به همین دلیل و با توجه به نقش مهم مساجد در حرکت‌های فرهنگی باید به بحث امامان جماعت از سوی متولیان توجه ویژه ای صورت گیرد تا این فرصت تبدیل به تهدید نشود.
محمدی اظهار داشت: تقسیم وظایف دستگاه‌ها در ارتباط با امور مساجد ضروری است و مشخص نبودن وظایف مشکلات مساجد را دوچندان کرده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: پرداختن به مسایل فقه حکومتی مساجد یکی از ضروریاتی است که با گذشت 31 سال از عمر انقلاب به این مسئله توجهی نشده و این امر موجب شد که بعضی از مساجد در جریان فتنه 88 به پایگاه فتنه گران تبدیل شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول