اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل مطرح کرد؛

مسجد و مدرسه فراگیرترین شبکه اجتماعی کتابخوانی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مساجد و مدرسه‌ها بهترین و گسترده‌ترین شبکه اجتماعی در کتابخوانی و فرهنگ‌سازی امر مطالعه هستند.

مسجد و مدرسه فراگیرترین شبکه اجتماعی کتابخوانی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این استان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ منشور مدیریت و مردم‌داری واقعی است که اگر در چند ماه اخیر به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری توجه می‌کردیم درس‌‌های آموزنده و گاه تکان‌دهنده‌ای یاد می‌گرفتیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ترویج و فرهنگ‌سازی امر کتاب و کتابخوانی نقش بسیار مهمی دارد، گفت: باید تلاش کنیم به هر طریق ممکن امر کتابخوانی را درست، واقعی و عمومی فرهنگ‌سازی کنیم تا با تبدیل شدن این امر به باور، اعتقاد و فرهنگ عمومی مانند مراسمات مذهبی و حضور بی‌تکلف مردم در آن، بتوانیم ادای وظیفه کنیم.
این مسئول با طرح این سؤال که چرا احساس انگیزه و نیاز و باور درونی به کتاب در جامعه کمتر شده است، ابراز داشت: ما با کمبود منابع و فضای کتابخانه‌ای روبرو نیستیم بلکه مشکل اصلی ما در فرهنگ‌سازی و ایجاد باورهای فردی و اجتماعی است تا به صورت اتوماتیک‌وار کتابخوانی نیز همچون دیگر نیازها و باورهای جامعه به نیازمندی همیشگی تبدیل شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: باید این کار را از خودمان آغاز کنیم زیرا اگر در منزل یا مکان‌های دیگر، رغبتی به مطالعه کتاب نداشته باشیم نباید انتظار به فراگیر شدن مطالعه و کتابخوانی داشت.
صابری بیان داشت: اگر ما در هدیه دادن‌، ترغیب و تشویق‌ و تربیت فرزندان خود در توجه به کتاب پیشگام باشیم به یقین فرهنگ عمومی کتابخوانی ارتقا یافته و دیگر نیازی به برخی اقدامات هزینه‌ای نخواهد بود.
وی ایجاد انگیزه در قالب شبکه‌ها و پایگاه‌های مردمی نظیر مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کانون‌ها و مدارس فراگیر را ضروری توصیف کرد و افزود: تا زمانی که فرهنگ مطالعه صحیح نداشته باشیم، تنها داشتن کتابخانه شیک با کتاب‌های متنوع چاره‌ساز نیست بلکه باید انگیزه و باور مطالعه را در جامعه تقویت کنیم و این کار نیز به آسانی و در کوتاه‌مدت به دست نمی‌آید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل ابراز داشت:‌ اگر در مدارس ساعاتی از وقت تحصیل دانش‌آموزان را به کتابخوانی اختصاص داده و کتابخانه‌های مدارس را فعال کنیم هم بر حجم کتاب‌ها و هم گستردگی مطالعه به عنوان یک فرهنگ فراگیر افزوده می‌شود.
وی نخستین راهکار را در توسعه کتاب و کتابخوانی توجه به فرهنگ‌سازی و آغاز کار از خود با ایجاد انگیزه و احساس نیاز توصیف کرد و گفت: همان گونه که فرزندان ما به کامپیوتر، فیلم و سی‌دی‌های آموزشی مختلف علاقمند و راغب هستند باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا به کتاب و قرائت قرآن، یادگیری حدیث و دیگر توانمندی‌ها نیز مجهز و مسلط شوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول