اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد:

مسجد محل بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت:‌ مسجد محل بیداری اسلامی است و کانون‌های مساجد سر شبکه‌های بیداری اسلامی در مناطق خود هستند.

مسجد محل بیداری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ محمدرضا جعفری ظهر امروز در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در محل تالار آفتاب اهواز اظهار داشت:‌ ترویج تفکر انقلابی بایستی روز به روز بیشتر مورد توجه اندیشمندان قرار بگیرد و الگوی انقلابی نیازمند تقویت و ترویج در جوامع مختلف است.
وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت 18سال از تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، در حال حاضر 11هزار و 400باب کانون در کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: در کنار این تعداد از کانون‌ها 4 هزار کتابخانه وجود دارد که برای نخستین بار در کشور 2 هزار نفر از مسئولان کانون ها و کتابداران مساجد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
جعفری طرح اوقات فراغت را از دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد برشمرد و گفت: در طرح اوقات فراغت امسال کانون‌های مساجد 600 هزار نفر از جوانان و نوجوانان کشور، از فعالیت‌های فرهنگی مساجد بهره‌مند شده‌اند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور افزود: طرح اردوی اندیشه‌های آسمانی که هر ساله با حضور مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال نیز4 هزار نفر از مدیران کانون‌ها از آموزش های متعددی با موضوعات مدیریت فرهنگی، بیداری اسلامی، عفاف و حجاب و غیره بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن عید غدیر تصریح کرد: راه‌اندازی کانون‌های تخصصی در مصلی‌ها و نیز کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های ستاد عالی کانون‌ها است.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: در سال جاری اعتبار 20میلیارد تومان به کانون‌ها اختصاص داده شده است که این میزان اعتبار پنج رصد هزینه کانون‌های موجود را کفایت می‌کند و سرانه هر کانون بین 550 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است.
 به گفته وی، اصل تاسیس کانون مشارکت‌های مردمی است و بنا نیست که همه فعالیت‌های مساجد با حمایت‌های مالی اداره شود.
وی رسالت کانون‌های مساجد را عمران معنوی مساجد، حضور جوانان در مسجد، نقش آفرینی جوانان در مساجد و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در انجام فعالیت‌های دینی برشمرد و گفت: کانون‌های مساجد با برگزاری اردوهای فرهنگی، نشست‌های علمی و فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی و برگزاری نماز جماعت زمینه ساز عمران معنوی در مساجد هستند.
جعفری گفت: کانون‌ها هویت شان را از مسجد می‌گیرند و کادر سازی توسط کانون‌ها زمینه را برای حضور و استفاده مردم از فعالیت های فرهنگی فراهم می‌سازد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول