اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد:

برگزاری دعای عرفه در 130 مسجد استان یزد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری دعای پرفیض عرفه در 130 مسجد این استان خبر داد.

برگزاری دعای عرفه در 130 مسجد استان یزد
حجت‌الاسلام علی کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مراسم پرفیض عرفه امروز همزمان با سراسر کشور در 130 مسجد استان یزد برگزار می‌شود.
وی افزود: علاوه بر مساجد، در گلزار شهدا، بارگاه امامزاده‌ها، تکیه‌ها، حسینیه‌ها نیز برگزار می‌شود.
کارگر خاطرنشان کرد: این مراسم از ظهر امروز به طور همزمان در مساجد استان برگزار می‌شود و برگزاری آن با اجرای برنامه‌های فرهنگی، مداحی و ... همراه خواهد بود.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری نماز عید قربان در استان یزد خبر داد و افزود: نماز عید قربان در بیشتر مساجد از جمله مسجد حظیره برگزار می‌شود.
کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عرفه تجلی‌گاه سفره سخاوت خداوندی است و شیطان در این روز، خوار و حقیرتر از همیشه اوقات خواهد بود، افزود: این همه خفت برای شیطان به این دلیل است که در این روز درهای رحمت و عفو خداوند بر بندگان باز است.
وی با اشاره به اعمال وارده شده شب و روز عرفه تاکید کرد: شب نهم ذی‌الحجه از شبهای متبرک و شب مناجات با خداوند بوده و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است و عبادت در این شب، اجر 170 سال عبادت را دارد.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان یزد دعای عرفه را از غنی‌ترین و معتبرترین مضامین توحیدی عنوان کرد و افزود: این دعا از زبان امام حسین (ع) در روز نهم ذی‌الحجه که اکنون به روز نیایش نیز نامگذاری شده، قرائت شده که در اغلب مساجد و اماکن مذهبی مهم شهرهای استان توسط مداحان و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول