اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

مردم ایران پرونده‌ای سیاه از انگلیس را در ذهن دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: انگلیس همیشه با خدعه و نیرنگ سعی در ایستادگی مقابل امت اسلامی ایران داشته و ملت مسلمان و ولایتمدار ایران اسلامی پرونده سیاه انگلستان را همیشه در ذهن خود دارند و آنرا هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند.

مردم ایران پرونده‌ای سیاه از انگلیس را در ذهن دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در آیین نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته آبپخش با توصیه خود و سوگواران حضرت سید‌الشهداء (ع) اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای انجام فرامین و دستوران حضرت حق و دوری از محرمات و آنچه خداوند متعال ما را از انجام آن نهی کرده، می‌باشد و سعادت دنیا و آخرت همه انسان‌ها در گرو توجه به این مهم است.
وی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) افزود: هرقدر به تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می‌شویم بر حزن و اندوه شیعیان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت افزوده می‌شود و هر سال که به محرمی جدید می‌رسیم ابعادی جدید از اهمیت این واقعه عظیم بر همگان آشکار می‌شود.
رضایی اذعان داشت: وقتی تاریخ زندگی بشری را ورق می‌زنیم یکی از میادینی که حق علیه باطل قرار می‌گیرد واقعه عظیم کربلا و شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان است که اگرچه اندک بودنک ولی با عشق الهی و در راستای اقامه احکام و حدود الهی در جامعه به شهادت رسیدند.
امام جمعه آبپخش با اشاره به آیه 100 سوره رعد خاطرنشان کرد: خداوند متعال در تمثیل حق و باطل آب را مثال می‌زند که از بدو جاری شدن و سیلاب در زمین جاری می‌شود تمامی دره‌ها و دریاچه‌ها را سیراب می‌کند بر زمین جاری می‌شود و کفی که بر روی آب قرار می‌گیرد پس از مدتی گذر از روی زمین نابود می‌شود ولی آب به زمین نفوذ کرده و همگان می‌توانند از آن بهره‌برند.
رضایی با بیان این مطلب یادآور شد: باطل مانند کفی است که در روی سیلاب شکل می‌گیرد که ممکن است در ظاهر زیبایی‌هایی به همراه داشته باشد ولی این وضعیت فانی است و بعد از مدتی از بین خواهد رفت و حق و حقانیت مانند آبی است که در زمین نفوذ کرده و همگان از آن بهره‌مند می‌شوند و از منافع آن برخوردار می‌شوند.
وی گفت: در روز عاشورا حق و باطل مقابل هم قرار گرفتند و به این دلیل است که پس از گذشت 1372 سال از حادثه عاشورا نام حضرت امام حسین(ع) و یاران اندک و باوفای ایشان در تارک تاریخ زندگی انسانی می‌درخشد و این ماندگاری نمودی از حق و حقانیت قیام امام حسین (ع) و 72 تن از یاران ایشان است.
خطیب جمعه آبپخش در خطبه دوم نماز نیز با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر دولت انگلستان علیه ایران اظهار داشت: موضع‌گیری‌های اینگونه‌ای دنیای استکبار علیه حرکت مردمی ایران اسلامی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و انگلیس که از مدت‌های دوردست بعنوان روباه پیر میان همگی مسلمانان مشهور بوده همیشه برای دستیابی به منافع خود در مقابل خواست عمومی مردم جهان ایستادگی کرده است.
رضایی با بیان اینکه مردم ایران در طول سالیان اخیر دل خوشی از انگلستان ندارند، ابراز داشت: انگلیس همیشه با خدعه و نیرنگ سعی در ایستادگی مقابل امت اسلامی ایران داشته و ملت مسلمان و ولایتمدار ایران اسلامی پرونده سیاه انگلستان را همیشه در ذهن خود دارند و آنرا هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند.
این مسئول ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که مجلس شورای اسلامی در اقدامی حماسی دستور خروج سفیر انگلستان از ایران را صادر کرد و دانشجویان غیور و ولایتمدار ایران اسلامی با حضور در برابر سفارت انگلستان در ایران خشم خود از سیاست‌های ددمنشانه و خصمانه انگلستان در برابر ایران اسلامی ابراز کردند.
امام جمعه آبپخش بیان داشت: در ماجرای تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلستان عده‌ای از دانشجویان خشمگین به سفارت انگلستان داخل شدند که پلیس ایران برای ایجاد امنیت و آرامش دانشجویان ایرانی را مجبور به خروج از ساختمان سفارت انگلستان در تهران کرد.
رضایی با اشاره به صدور عجولانه بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت اقدام دانشجویان ایرانی، تصریح کرد: چه دلیلی داشت که در سال 59 که سفارت ایران در انگلیس مورد هجوم قرار گرفت و در آن ماجرا دو تن از کارکنان سفارت ایران به شهادت رسیدند شورای امنیت سازمان ملل سکوت پیشه کرد ولی امروز در برابر حرکت دانشجویان معترض ایرانی اینگونه عجولانه با صدور بیانیه حرکت اعتراض‌آمیز ایشان را محکوم می‌کند.
وی اضافه کرد:‌ سفارت انگلستان در ایران به مکانی برای توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده بود و دانشجویان ایران اسلامی با حضور در برابر سفارت این کشور در ایران اعتراضات خود ا به سیاست‌های دنیای استکبار در برابر ایران اسلامی اعلام کردند.
امام جمعه آبپخش بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را حرف دل تمام اقشار و آحاد ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: سران استکبار بدانند، ‌ملت مسلمان و غیور ایران اسلامی هرگاه احساس کنند کشورهایی که سردمدار کبر و استکبارند بخواهند علیه ملت و میهن ما قدمی بردارند با واکنش تند و صریح امت غیور و مسلمان ایران اسلامی مواجه خواهند شد.
رضایی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) و یاران باوفایشان برای اقامه نماز در جامعه به شهادت رسیدند و هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان باید به خواندن نماز سروقت در ظهر روز عاشورا توجه داشته باشند و به این منظور تمامی هیئات عزاداری باید 20 دقیقه قبل از اذان ظهر عزاداری را قطع کرده و برای اقامه نماز آماده شوند.
خطیب جمعه آبپخش عنوان داشت: امام حسین (ع) در عصر روز عاشورا نزدیکی‌های غروب به شهادت رسیدند ولی شاهد آن هستیم که هیئات عزاداری تا ظهر روز عاشورا به عزاداری می‌پردازند و این امر می‌طلبد امسال دسته‌جات و هیئات عزاداری بعداز ظهر عاشورا نیز به عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سید‌الشهداء بپردازند.
وی با تبریک فرارسیدن روز دانشجو به دانشجویان ایران اسلامی اذعان داشت: دانشگاه‌ها و دانشجویان نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و باید با پیروی و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب در سایه تحقق و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.
رضایی گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با وحدت و کنار گرفتن در کنار همدیگر نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و امروز در دوران پس از انقلاب اسلامی نقش غیرقابل انکاری در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول