اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه آبادان:

عمر شیطنت‌های انگلیس به پایان رسیده است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: عمر شیطنت‌های انگلیس نه تنها در ایران که در تمام جهان به سررسیده ‌است.

عمر شیطنت‌های انگلیس به پایان رسیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انگلیس همواره عادت به ظلم و جور و مکر دارد اظهار داشت: این استعمارگر سالخورده در همه جا دست به شیطنت می‌زند اما عمر این شیطنت‌ها نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان مدت‌هاست که به سررسیده‌است.
وی با اشاره به تجمع دانشجویان ایرانی در حمایت از کاهش روابط سیاسی با انگلستان تصریح کرد: دانشجویان ایرانی با آزادمردی راه ستیز با دشمنان و تقابل با غارت‌گران و ایستادگی برابر حیله‌های استعمارگر پیر یعنی انگلستان را به‌خوبی یافته‌ و با تجمع در خیابان‌های تهران شعور بالایی را ازخود به نمایش گذاشتند.
امام جمعه آبادان در ادامه به فراگیر شدن نهضت حسینی اشاره کرد و گفت: این نهضت هم رویش داشته و هم ریزش  و رویش آن نه تنها در جهان اسلام متبلور شده بلکه در همه‌جای جهان چه در غرب و چه در اروپا و خاورمیانه آزادی‌خواهی امام‌حسین(ع) سرمشق مردم در ظلم‌ستیزی شده‌است.
محمدی اصفهانی مهمترین درس نهضت عاشورا را دل‌کندن از تعلقات دنیوی و دنیای فانی و دل‌سپردن به معارف رحمانی و آسمانی دانست و خاطرنشان کرد: هرچه تعلق به دنیا بیشتر باشد فاصله با خدا بیشتر می‌شود و امام‌حسین(ع) نیز هرچه تعلق خود به این دنیا را کم کرد، ابتهاج و روحانیت و کشیده‌شدن انوار الهی‌اش بیشتر شد.
وی افزود: اباعبدالله (ع) همه تعلقاتش را به خدا دوخت و از همه چیز رها شد و به همین دلیل است که وقتی نام امام‌حسین می‌آید دلها می‌لرزند.
امام‌جمعه آبادان با بیان اینکه حلقه‌های زنجیر نهضت عاشورا امروز به دستان مردم بیدار جهان اسلام است ادامه داد: همانطور که اباعبدالله (ع) با امویان زمان خود بیعت نکرد، مسلمانان آزادی‌خواه امروز نیز با امویان شرق و غرب کنار نیامده و به جای ذلت، شمشیرها را پذیرفته و در مقابل آنها ایستادند.
محمدی اصفهانی در بخشی دیگر از سخنان خود به شور و حال زایدالوصف مردم آبادان در محلات و روستاها و سطح شهر اشاره کرد و گفت: سوگواری و سینه‌زنی مردم در ایام تاسوعا و عاشورا و اشتیاق عظیم آنها به انجام این مراسم، آبادان را به کانون تشیع تبدیل کرده‌است.
وی اضافه کرد: یادمان باشد که از این ایام برای ترویج معارف دینی و تربیت جوانان، بازنگری معارف و اخلاق، ترویج فرهنگ کار و تلاش، مبارزه با منکر و انحراف و فساد چه در دستگاه‌ها و چه فساد فکری و اخلاقی کمک بگیریم و فرهنگ غنی عاشورا را در تقویت بنیادهای اخلاقی در خانواده و جامعه به کار ببندیم.
خطیب جمعه آبادان همچنین بر لزوم پاسداری از دین و اسلام و بیت‌المال تأکید کرد و گفت: باید در ایام سوگواری اباعبدالله، دوری از زشتی‌های رفتاری رنگ و بوی دیگری بگیرد و اخلاق و رفتار فردی و شغلی ما باید از هم متفاوت باشد تا به‌عنوان عزاداران واقعی امام‌حسین شناخته شویم.
محمدی اصفهانی وجود 4 هزار شهید در آبادان را مایه افتخار این شهر دانست و افزود: باید از مقام شهیدان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان عزیز و فداکار شهر در این ایام یاد کرده و از آنها تجلیل کنیم.
وی در ادامه خطبه‌هایش به بزرگداشت نیروی دریایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نیروی دریایی خرمشهر پاسدار مرزی وسیع درحدود 2 میلیون متر مکعب است که تا سواحل هند هم می‌رسد و این امر ما را بر آن می‌دارد که به پاس فداکاری‌های گذشته و امروز که در رویارویی مستقیم با ناوچه‌های انگلیسی هستند، از آنها قدردانی و تشکر کنیم.
امام جمعه آبادان از روز 16 آذرماه که به نام دانشجو نام‌گذاری شده نیز یاد کرده و گفت: دانشجویان ما امروز هویت خود را به درستی پیدا کرده و خطرپذیرتر شده‌اند.
محمدی اصفهانی در پایان گفت: از دانشگاه و اساتید و دانشجویان توقع داریم که در دستیابی به دانش روز جهان برای ارتقای بنیه علمی کشور و بیداری و آگاهی در مقابل استعمارگران بیش از پیش بکوشند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول