اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

کارنامه گذشته و حال انگلیس ننگین است/ نابخردی دولت انگلیس در اعتصاب گسترده آشکار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: حرکت دانشجویان نشانه خشم ملت ایران بود، انگلیس چه قبل و چه بعد از انقلاب در ایران سوابق و کارنامه ننگینی دارد بنابراین بهتر است انگلیس به جای شیطنت و دخالت به دنبال حل مشکلات داخلی‌اش باشد چراکه اعتصاب گسترده در انگلیس نتیجه سوء مدیریت و نابخردی دولت انگلیس است.

کارنامه گذشته و حال انگلیس ننگین است/ نابخردی دولت انگلیس در اعتصاب گسترده آشکار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت ا... هادی باریک بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین بیان داشت: امام حسین(ع) برای عزت و عظمت اسلام و از بین بردن ظلم قیام کرد.
وی ادامه داد: حرکت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و در راستای عزت‌طلبی، عظمت‌خواهی و شجاعت برای اسلام بود به همین جهت ما باید از آن حضرت درس بگیریم.
امام جمعه قزوین افزود: در حال حاضر در قزوین مجالس مختلف عزاداری برپا می‌شود که باید هرچه بهتر و بیشتر ارادت خود را به حضرت ابا عبد‌الله ‌الحسین نشان دهیم، سخنرانان این برنامه‌ها نیز لازم است معارف و احکام اسلام را بیان کنند و مسائل روز را بگویند تا مردم با وظیفه خود هرچه بیشتر آشنا شوند.
وی اضافه کرد: لازم است از برپا کنندگان برنامه‌های عزاداری تشکر کنم که در این برنامه‌ها سخنرانانی از استان و خارج استان حضور دارند البته گاهی توفیقی حاصل می‌شود تا در برخی از این مجالس حاضر شوم و عرض ارادتی کنم.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: این منبرها برای بالا بردن آگاهی مردم بسیار خوب است و لازم است سخنرانان این برنامه‌ها را تشویق کنیم تا مطالب لازم را برای حاضران بیان کنند و آنان را با مسائل روز و ابعاد مختلف واقعه عاشورا و قیام حضرت ابا عبد الله ‌الحسین(ع) آشنا کنند.
وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم علمای خود را حفظ کنیم، گاهی در میان دانشمندان ما در حوزه علمیه قزوین برخی افراد فاضل و سخنران هستند ولی ما قدر آنها را نمی‌دانیم در نتیجه از شهر ما می‌روند همینطور لازم است قدر علما را نیز بدانیم.
 
* قدر علماء را ندانستیم از قزوین رفتند
باریک‌بین عنوان کرد: اگر بخواهیم از علمای گذشته که از این شهر رفته‌اند نامی ببریم، می‌توانیم به مرحوم آیت الله رفیعی اشاره کنیم که فقیهی برجسته و عالمی بزرگ بود و ید طولایی در حکمت و فلسفه داشت حتی امام خمینی(ره) خدمت ایشان درس خوانده بود.
وی اعلام کرد: زمانی که آیت الله رفیعی در قزوین تشریف داشتند، تابستان‌ها فضلا برای حضور در درس ایشان به قزوین می‌آمدند و در محضر ایشان درس می‌خواندند ولی قدر ایشان را ندانستیم و کم کم به تهران رفتند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله سید عباس ابوترابی، این مرد عالم و بزرگ نیز در همین مسجد‌النبی(ص) مجالس سخنرانی داشتند و آیات قرآن را تفسیر و اخلاق اسلامی را بیان می‌کردند که ایشان نیز به تهران رفتند حال اگر قدر اینها را می‌دانستیم شهر ما را ترک نمی‌کردند.
وی تأکید کرد: در بحث اقتصادی نیز باید همین کار را بکنیم یعنی اگر کسانی هستند که سرمایه دارند و سرمایه خود را برای رشد استان صرف می‌کنند؛ باید اینها را تشویق کنیم تا در شهر بمانند.
باریک‌بین توضیح داد: تشویق بسیار موثر است البته در مباحث مذهبی و فرهنگی افرادی کار می‌کنند که باید آنها تشویق کنیم تا در سایه تشویق، آنها کار کنند و سطح فرهنگ جامعه را بالا ببرند در واقع با این رویکرد نیت انسان‌ها نیز خوب می‌شود و جامعه با احکام و معارف دینی بیشتر آشنا خواهد شد.
وی اعلام کرد: امیدواریم خداوند سبحان به ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم آنچه وظیفه ماست انجام دهیم و استانی فرهیخته با مردمی دانشمند و جوانانی عالم و آشنا به احکام دینی داشته باشیم.
 
* اصلاح جامعه در گرو اصلاح جامعه
امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز دانشجو بیان کرد: 16 آذر را پیش رو داریم که به نام روز دانشجو نام گرفته است.
وی ادامه داد: دانشجویان همواره تحولات را زیر نظر داشته‌اند و البته قشر دانشجو همواره مورد توجه امام (ره) بوده و مقام معظم رهبری نیز به این قشر فرهیخته توجه داشته و دارند.
باریک‌بین افزود: امام می‌فرماید اگر دانشگاه ما اصلاح شود همه کشور صالح می‌شود و اگر دانشگاه فاسد شد همه کشور فاسد می‌شود حال دانشگاهیان و حوزویان باید دست به دست هم دهند و با هم ارتباط بیشتری داشته باشند تا علم و تقوا در کنار هم با تزکیه همراه شود و توطئه‌های دشمن را خنثی کند.
وی اضافه کرد: شکر خدا امروز دانشگاهیان ما و اساتید حوزه با هم ارتباط خوبی دارند و چند سالی است که این ارتباط بهتر شده و امیدواریم در سایه این ارتباط شاهد دستاوردهای بزرگ علمی و دینی باشیم.
 
* سابقه ننگین انگلیس در ایران
باریک‌بین عنوان کرد: یکی از مسائل مهم امروز ما بحث انگلیس است، انگلیس در ایران سابقه ننگینی دارد که می‌‌توان به اشغال خاک کشورمان در جنگ جهانی دوم، غارت نفت و توطئه انگلیس در ملی شدن نفت اشاره کرد.
وی تصریح کرد: انگلیس در هشت سال دفاع مقدس نیز با تمام قوا از صدام جنایتکار حمایت کرد و این حمایت‌های همه جانبه در عرصه‌های نظامی، سیاسی و تبلیغاتی بود در واقع انگلیس در جنگ تحمیلی هشت ساله با حمایت کامل رژیم بعث عراق را پشتیبانی می‌کرد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: جنایت دیگری که در کارنامه ننگین انگلیس وجود دارد موضوع سلمان رشدی است، رشدی مرتد کتابی را علیه پیامبر عظیم‌الشأن (ص)نوشت و امام (ره) حکم اعدام وی را صادر کرد اما انگلیس این رشدی مرتد را در متن امنیت خود حفظ کرد.
وی توضیح داد: در رابطه با پرونده هسته‌ای و حقوق بشر انگلیس توطئه‌های بسیاری را علیه کشور ما انجام داده است و به تازگی نیز در توطئه‌ای دیگر بانک مرکزی ایران را تحریم کرد و همه مبادلات اقتصادی خود را با ایران قطع کرد که به دنبال این اقدام مجلس شورای اسلامی در گامی ارزنده طرح کاهش روابط با انگلیس را تصویب و دستور اخراج سفیر انگلیس را صادر کرد.
 
* تسخیر سفارت نشان خشم ملت است
باریک‌بین گفت: به دنبال این مسائل جمعی از دانشجویان عزیز روز سه شنبه ( 8 آذر) مقابل سفارت انگلیس تجمع کردند و به سیاست‌های استعمارگرانه آن اعتراض کردند که در این میان برای مدتی کوتاه سفارت را به تسخیر درآوردند که نشانه خشم ملت ایران بود.
وی اعلام کرد: این مصوبه مجلس بسیار ارزنده و لازم بود که باید از نمایندگان مجلس تشکر و به سردمداران دولت انگلیس اخطار دهیم چرا که نصیحت بر آنها اثری ندارد؛ به آنها اخطار می‌دهیم بیش از این خود را در مقابل ملت ایران منفور نکنند و به جای شیطنت و دخالت در امور داخلی ایران بدانند که با ملتی با اراده و مستقل روبرو هستند.
امام جمعه قزوین افزود: انگلیس بهتر است به فکر مسائل داخلی خود باشد و راه حلی برای مشکلات بزرگش پیدا کند که این روزها با اعتصاب گسترده و دو میلیون نفری کارمندان و کارگران انگلیسی مواجه هستند که این حرکت اعتراضی همه فعالیت‌های آنها را فلج کرده است.
وی تأکید کرد: اعتصاب گسترده در انگلیس نتیجه سوء مدیریت و نابخردی دولت انگلیس است که امیدواریم خدا شر این دولت جنایتکار را از کشور عزیزمان برطرف کند.
باریک‌بین ادامه داد: این روزها شاهدیم که در جهان اسلام و منطقه جریان اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی رو به رشد و پیشرفت است به طوری که ملت مسلمان مصر در نخستین انتخابات پس از سقوط دولت فاسد مبارک، با رأی اکثریت گرایش خود را به حزب اخوان‌المسلمین اعلام کردند.
وی اظهار کرد: از سویی در انتخابات مراکش نیز مردم این کشور به حزب اسلامگرای عدالت و توسعه رأی دادند.
باریک‌بین اضافه کرد: پیش از این نیز مردم تونس به اسلامگراها رأی دادند و همه اینها نشان می‌دهد که بیداری اسلامی و پیمودن حرکت به سمت اسلام در حال رشد است که خداوند سبحان را از این باب شاکریم.
وی یادآور شد: علی‌رغم این حرکت‌ها نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی همچنان ادامه دارد و با شبکه‌های رادیویی و ماهواره‌ای در حال تبلیغات منفی علیه اسلام هستند ولی مردم به این حرف‌ها گوش نداده و اسلام و نظام جمهوری اسامی از محبوبیت خوبی در دنیا برخوردار است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول