اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

ملت ایران نیازی به ارتباط با دولت استعماری انگلیس ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین‌ گفت: ملت ایران نیازی به ارتباط با دولت استعماری انگلیس ندارد.

ملت ایران نیازی به ارتباط با دولت استعماری انگلیس ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  گفت: تقوا میوه دین و دینداری است، تقوا نشانه یقین است، خداوند ما را از نتایج ارزشمند دین که همانا تقوای الهی است بهره‌مند گرداند.
امام جمعه موقت ورامین ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان به ساحت مقدس امام عصر(عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری ادامه داد: باید در این ایام و لیالی به فلسفه قیام عاشورا و هدف مهم حضرت سید الشهدا (ع) دقت نمود و بررسی کرد علت وقوع حماسه عاشورا چه بود، چرا پاره تن پیامبر (ص) و فرزندان و اهل بیت و یارانش با آن وضع به شهادت رسیدند.
وی د ادامه خاطرنشان کرد: قیام ابی عبدالله برای رسیدن به متاع ناچیز دنیوی و کسب قدرت نبود، برای اصلاح امت رسول‌الله (ص) بود و امام با بیعت نکردن با یزید به همه ما نشان داد مثل حسینی که نماد حق و ارزش‌های و عقلانیت و دینداری است هرگز با مثل یزیدی سر سازش ندارد و این یک خط روشن است برای همیشه تاریخ و الگو و اسوه برای همه آزادگان عالم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه گفت: قدر محرم و مجالس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) را بدانیم، عزاداری‌ها را باشکوه برگزار کنیم، از خرافات و اعمال موهن در عزاداری بپرهیزیم، از عاشورا الگو بگیریم، راه را گم نکنیم، الگوهای اصیل را فراموش نکنیم تا وجود مبارک امام زمان (عج) بر مجالس ما عنایت داشته باشند، در راس حوائج نیز فرج مهدی فاطمه را طلب کنید.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین هشدار داد: از پراکندگی هیئت‌های عزاداری و انشعابات بپرهیزید، عزاداری ظهر عاشورا مانور شیعه است، این مانور عظیم را با انسجام و اخلاص بیشتری برگزار کنیم تا وجود مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) عنایت بیشتری داشته باشند،همه آحاد ملت و شیعیان نسبت به عاشورا و پاسداشت فرهنگ عاشورایی مسئولند،ظهر عاشورا تمام هیئت‌ها عزاداری نماز جماعت برپا کنند، زشت است اذان ظهر طنین انداز شود و برخی همچنان بر طبل‌ها بکوبند.

جریان فتنه و انحرافی با پول خرج کردن برای انتخابات مجلس یارگیری می کنند
امام جمعه موقت ورامین سپس به سالروز شهادت شهید مدرس اشاره کر و گفت: این روحانی آزادی‌خواه و مجاهد در مجلس پاسدار ارزش‌های دینی و انقلابی باشند، امام (ره) فرمودند باید مجلس همواره نمایندگانی مانند مدرس داشته باشد که فقط خدا را ببینند، امروز در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم و در سراسر کشور شاهدیم برخی جریانات سیاسی پول خرج می‌کنند و یارگیری می‌نمایند، هم جریان فتنه و هم جریان انحرافی دولبه قیچی هستند و دست به دست هم دادند که ارزش‌های ما را قیچی کنند در حال یارگیری هستند، آگاه باشید، مجلس ما مانند مدرس‌ها را می‌خواهد.

ملت ایران نیازی به ارتباط با دولت استعماری انگلیس ندارد
حجت‌الاسلام محمودی سپس به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و افزود: باید دانشجویان عزیز روحیه حق طلبی و استکبار ستیزی خود را حفظ کنند که البته خوشبختانه تابه‌حال نیز همین‌گونه بوده است و در روزهای گذشته شاهد یکی از جلوه‌های بیداری دانشجویان با تجمع در برابر سفارت انگلیس بودیم.
امام جمعه موقت ورامین سپس به تشریح نقش انگلستان در فتنه سازی پرداخت و گفت: اگر امروز شاهد حضور وهابیت در عربستان سعودی هستیم، اگر فرقه‌های منحرف مانند بهائیت را شاهدیم همه و همه منشا در انگلستان دارد و دستان ناپاک این استعمار پیر در تمام فتنه‌ها و فرقه‌های ضاله هویداست، نمازگزاران جمعه ورامین حمایت خود را از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و نیز حرکت دانشجویان در کوتاه کردن دست انگلیس اعلام می‌دارند.
وی ادامه داد: امروز آمریکا و انگلیس و دیگر دول غربی ابهت پوشالی خود را از دست داده‌اند، آن روزی که آنها برای ملت‌ها تصمیم می‌گرفتند سپری شد، این همه در کشورهای اسلامی مانند مصر، تونس، لیبی،عربستان و …حضور یافتند اما امروز می‌بینیم در مصر با رای مردم اکثریت اسلامگرایان قدرت را در دست می‌گیرند، در تونس و هرجای دیگر نیز اگر پای ملت‌ها باز شود می‌بینید به دولت‌های مزدور شما «نه» می‌گویند.

امروز دیگر زمان به زباله دان افکنده شدن مستکبران است
حجت‌الاسلام محمودی عنوان کرد: ملت ایران نیازی به ارتباط با دولت استعماری انگلیس ندارد و این درس را از امام خود حضرت سیدالشهدا (ع) گرفته است که «هیهات من الذله» و بنابراین به ذلت در برابر زورگویی‌ها و دخالت‌ها و شیطنت‌های خباثت آلود شما تن در نمی‌دهد.

کارنامه مجلس و دولت در مورد اصل هشتم قانون اساسی غیر قابل قبول است
امام جمعه موقت ورامین سپس به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی صراحت دارد بر این دو فریضه اما کارنامه مجلس و دولت در این موارد غیرقابل قبول است، مشروعیت مدیران جمهوری اسلامی وابسته به این دو فریضه است، طبق فرمایشات قرآن زمانیکه به قدرت رسیدید باید به این دو فریضه عمل کنید اما تا امروز کسی عمل نکرده است، برخی مدیران به فلسفه شهادت شهدا بی‌دقت شده‌اند و به امر به معروف و نهی از منکر که نخستین وظیفه یک مدیر است عمل نمی‌کنند.
وی اظهار داشت: مجمع امور صنفی به وظیفه خود عمل نمی‌کند، همه تماشاچی شده‌اند، بسیج مقتدر باید به میدان بیاید، کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست، چرا برخی مسئولان دانشگاه‌ها وضع اسفبار موجود و اختلاط در دانشگاه‌ها را اصلاح نمی‌کنند، چرا پلیس با مراسم علنی غیر اخلاقی برخورد نمی‌کند، اگر می‌گوییم حسینی هستیم به شعار نیست، به عمل است، همه ما بد عمل کردیم.
امام جمعه موقت ورامین سپس گفت: برخی بازارهای ما، برخی مجالس عروسی ما، برخی تالارهای ما اوضاع اسفبار فرهنگی دارند، این موارد مورد پذیرش مهدی (ع) فاطمه (س) نیست، از دولت می‌خواهم هرچه سریع‌تر با تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر مستقیم ولایت فقیه غربت را از چهره اصل هشتم قانون اساسی بزداید که این تنها راه است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول