اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر رضوی خبر داد:

راه‌یابی اثر نمایشی تئاتر رضوی به جشنواره حقیقت

خبرگزاری فارس: دبیر هشتمین جشنواره تئاتر رضوی از راه‌یابی یکی از آثار نمایشی تئاتر رضوی به جشنواره تئاتر حقیقت خبر داد.

راه‌یابی اثر نمایشی تئاتر رضوی به جشنواره حقیقت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا سوقندی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 8 اثر نمایشی در جشنواره تئاتر رضوی امسال شرکت داشته که آثار منتخب به جشنواره تئاتر حقیقت راه خواهند یافت.
وی تصریح کرد: همچنین  قرار است تا یکی از آثار این جشنواره به جشنواره تئاتر فجر که بهمن امسال برگزار خواهد شد، راه یابد.
سوقندی راه‌یابی آثار نمایشی جشنواره تئاتر رضوی را به سایر جشنواره‌ها سبب پویایی و شرکت هر چه بیشتر گروه نمایشی در این رویداد طی سال‌های آینده عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره تئاتر رضوی از 12 تا 14 مهر جاری در تالارهای گلشن و حافظ بجنورد برپا خواهد شد، افزود: در این جشنواره گروه‌های نمایشی از استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی و خراسان شمالی شرکت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: این جشنواره هم‌زمان با جشن‌های دهه کرامت برگزار شده و قرار است تا برای بهره گیری هر چه بیشتر از این آثار نمایشی، 12 اجرا برای مردم گذاشته شود.
وی تصریح کرد: همچنین اجرای آثار نمایشی هشتمین جشنواره تئاتر رضوی در سالن‌ها و تالارهای مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان‌های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان برنامه‌ریزی شده است.
سوقندی با بیان اینکه پس از انتخاب خراسان شمالی به عنوان میزبان این جشنواره از سوی شورای سیاست گذاری جشنواره رضوی گفت: در این راستا 4 هزار و 500 مورد فراخوان از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز هنرهای نمایشی و دانشگاه‌ها انجام شد.
وی با بیان اینکه پس از فراخوان این جشنواره 179 متن از 27 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره در خراسان شمالی ارسال شد، افزود: پس از بررسی این متون از سوی اعضای هیئت بخش بازخوانی و ارزیابی متون هشتمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی متشکل از رضا کمال‌علوی، عبدالحی شماسی و علیرضا صمدی‌ شادلو 45 اثر در مرحله بازخوانی انتخاب شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد آثار نمایشی راه یافته به مرحله بازخوانی جشنواره نیز نهایتاً هشت گروه نمایشی انتخاب و به جشنواره راه یافت.
سوقندی اظهار داشت: بر همین اساس 56 متن منتخب از جشنواره‌های گذشته تئاتر رضوی در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فعال شد.
وی همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد و بررسی و... با حضور اساتید و هنرمندان را از برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول