اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

جشنواره رضوی مکتب قصه‌گویی نوین را پایه‌گذاری کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران درباره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی گفت: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی باید با استفاده از نخبگان و فرهمندان خلاق و نواندیش جهان اسلام، مکتب قصه‌گویی نوین را پایه‌گذاری کند.

جشنواره رضوی مکتب قصه‌گویی نوین را پایه‌گذاری کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسماعیل امامزاده یکشنبه شب در پنجمین جلسه نهضت مطالعه مفید که در این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان هر یک از کارگروه‌ها نماینده دبیرخانه کمیته سند نهضت مطالعه مفید در کارگروه‌های تخصصی هستند، گفت: انتظار می‌رود همکاران در این کمیته در دو سطح تلاش مجدانه‌ای از خود نشان دهند.
وی با اعلام اینکه در بخش تخصصی لازمه آن دعوت از صاحب نظران و افراد آگاه برای همکاری است، تصریح کرد: همکاران در این بخش می‌توانند با دعوت یا نظرگیری از افراد خبره این بخش را به نحو احسن مدیریت کنند.
رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید در استان مازندران با اشاره به اینکه لازمه هر پیشرفت و موفقیتی تلاش و پیگیری دائمی است، بیان داشت: نباید جلسات کارگروه‌ها طوری تشکیل شود که سبب دلسردی و بی‌انگیزگی افراد حاضر در جلسه شود و باید در این راه سختی‌ها و بعضی ناملایمت‌ها را تحمل کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: برای جا انداختن یک فرهنگ نو در جامعه‌ای باید ابتدا آن موضوع راه بیافتد و بعد آن را جا انداخت.
رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید در استان مازندران بر لزوم استفاده از ظرفیت جلسات نهضت مطالعه مفید تاکید کرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل شود که با انگیزه بخشی به همه اعضا کارگروه‌ها بهره‌مندی صحیح و اصولی از نشست‌های تخصصی با مدیران مربوطه صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری صحیح از جلسات باید شرایطی فراهم شود تا آثار آن در جامعه هدف که فراتر از یک اداره کل است، اثرگذار باشد.
این مسئول فرهنگی استان اضافه کرد: نتیجه کار عملیاتی کمیته و کارگروه‌های مربوطه باید چنین باشد که بتوان سطح آمارهای موجود در کشور را چه از نظر میزان مطالعه و کتابخوانی و چه از نظر فرهنگ مطالعه مفید  بالا برد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران درباره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی متذکر شد: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی باید با استفاده از نخبگان و فرهمندان خلاق و نواندیش جهان اسلام، مکتب قصه‌گویی نوین را پایه‌گذاری کنند.
وی ادامه داد: تأثیرات شگرف و تربیتی قصه‌گویی که با صدق نیت و مهارت‌های راوی و قصه‌گو ارتباط مستقیم دارد، به جرأت تاکنون در جوامع مختلف مغفول مانده و نیازمند بازاندیشی و تجدید نگرش است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با تاکید بر نقش کانون پرورش فکری مازندران در مورد جشنواره قصه‌گویی رضوی اذعان داشت: پیشنهاد هوشمندانه کانون پرورش فکری مازندران و واردکردن قصه‌گویی در جشنواره رضوی، امکان نقدسازی ظرفیت‌های بالقوه این محور فرهنگی در بستر عرشی امامت را فراهم آورده که در صورت پرداختن فعالانه به آن می‌توان در آینده به دستاوردهای بی‌همتای آن توجه کرد و به نظر می‌رسد کانون مازندران در مقام طراح این فکر مقدس استعداد، انگیزه و توانمندی لازم برای تناورسازی «قصه‌گویی رضوی» را دارد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول