اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شورای هماهنگی سازمان تبلیغات:

اصیل بودن جشنواره رضوی عامل موفقیت این جشنواره است

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس و استان‏های شورای هماهنگی سازمان تبلیغات کشور گفت: اصیل‏ بودن جشنواره و کیفی ‏بودن برنامه‏ها از مهم‏ترین عناصری است که باید در برگزاری جشنواره بین‏المللی امام رضا(ع) به آن توجه شود.

اصیل بودن جشنواره رضوی عامل موفقیت این جشنواره است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نصرت‏الله لطفی صبح امروز در جمع مسئولان ارشاد خراسان جنوبی پیرامون موضوع ارتقا فرهنگ رضوی در جامعه اظهار داشت: از آنجا که ارتقای فرهنگ رضوی اقدامی اصیل و ریشه‏ دار است، نباید تنها به صورت نمادین و جشن برگزار شود و نیاز به کاری کارشناسانه دارد تا بتواند با حضور فرهیختگان فرهنگی، بیشترین تأثیر را بر مخاطب بگذارد.
وی با اشاره به اینکه نقش جشنواره در ترویج فرهنگ به نوع محتویات و کیفیت جشنواره بستگی دارد، افزود: اگر قسمت خط و خط‏‌‌ نگاره جشنواره بر عهده خراسان جنوبی است باید اقداماتی صورت گیرد که متناسب با محتویات جشنواره و بخش‏های مرتبط با آن باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس و استان‏های شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نقش هنر و هنرمندان را در ترویج فرهنگ رضوی، نقش کلیدی عنوان کرد و گفت: هنر اصیل و هنرمندان دینی می‏توانند بیشترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشند به شرط آنکه اصالت کار خود را حفظ و در انجام کارهای فرهنگی بر اساس باورهای دینی عمل کنند چراکه در این صورت می‏توانند به ترویج فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه فرهنگ رضوی بپردازند.
لطفی با بیان اینکه برگزاری جشنواره از کیفیت و جامعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است، اظهار داشت: آنچه در برگزاری جشنواره مهم است این است که اصیل‏ بودن جشنواره و کیفی ‏بودن برنامه‏ها مدنظر باشد.
وی با تأکید بر این امر که در برگزاری جشنواره‏ها نباید به کارهای ظاهری اکتفا شود، تصریح کرد: از آنجا که بیشترین مخاطب جشنواره‏ها را جوانان تشکیل می‏دهد، شایسته است که متناسب با وضع موجود و شرایط روز به بیان مفاهیم اساسی در جشنواره‏ها پرداخته شود.
معاون حقوقی و امور مجلس و استان‏های شورای هماهنگی سازمان تبلیغات کشور تصریح کرد: از آنجا که امروزه کشور با مسئله تهاجم فرهنگی روبه رو است باید متولیان امور فرهنگی سعی کنند بر اساس اصالت‏های دینی و ارزش‏های انقلاب به برگزاری جشنواره‏ها بپردازند.
لطفی نقش رسانه‏ها را در ترویج فرهنگ رضوی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‏ها به عنوان رابطی میان جامعه و نهادهای فرهنگی می‏تواند در بسترسازی، برگزاری و انعکاس کارکردهای جشنواره بین‏المللی امام رضا(ع) نقش مهمی را ایفا کنند.
نخستین جشنواره ملی نقاشی‌خط و خط‌ نگاره‌های رضوی همزمان با دهه کرامت در دو بخش نقاشی ‌خط و خط‌ نگاره‌ها در خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود.  
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول